به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عباس دشتی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت دهه مبارک فجر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: دشمنان انقلاب در سال‌های اخیر با فشارهای اقتصادی و توطئه‌های سیاسی تلاش کردند تا ملت ایران شاهد چهل‌ سالگی انقلاب نباشند.
دشتی بیان کرد: با وجود همه تلاش‌ها و توطئه‌های معاندان نظام، انقلاب اسلامی چهل‌ ساله و دشمنان این ملت دوباره رسوا شدند و انقلاب اسلامی در حالی چهل ‌ساله شد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز یک قدرت مطلق منطقه‌ای است.
وی ادامه داد: امروز جوانان مستعد و دانشمند ایران اسلامی با بهره‌گیری از توان خود توانسته‌اند در بسیاری از امور مهم و راهبردی کشور به خودکفایی دست پیدا کنند.
دشتی افزود: ملت بزرگ ایران با تکیه ‌بر شعار ما می‌توانیم که امام راحل (ره) به این ملت هدیه داد توانست تحریم‌های دشمنان را خنثی کند و یک کشور مقتدر و تعیین‌کننده درمنطقه و جهان باشد که همه سیاست‌های نظام سلطه در سراسر جهان را با چالش جدی مواجه سازد.
مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر اظهار داشت: دشمنانی که می‌ گفتند نمی ‌گذاریم جشن چهل‌ سالگی انقلاب برگزار شود امسال می بینند که مردم ما با حضور آگاهانه و پرشور در راهپیمایی 22 بهمن، دنیا را مات و مبهوت خواهند کرد و بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و معاندان نظام خواهند زد.
دشتی اضافه کرد: ما دانشگاهیان با همه قدرت و ظرفیت در مراسم یوم‌الله 22 بهمن شرکت کرده و با آرمان‌های شهدای انقلاب، امام راحل (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری تجدید بیعت خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کسب استقلال یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید قدر آن را دانست.
سعید کشمیری افزود: پیش از انقلاب تنها 2 بیمارستان و تعداد انگشت‌ شماری پزشک در استان وجود داشت این در حالی است که هم‌اکنون بیش از یکهزار تخت فعال، 18 بیمارستان و 568 پزشک متخصص، فوق تخصص و عمومی در حال ارائه خدمت هستند.
وی اضافه کرد: قبل از انقلاب مردم برای تامین کوچک‌ ترین نیاز بهداشتی و درمانی خود در تنگنا بوده و آمار مرگ‌ و میر مادران باردار و نوزاد بسیار بالا بوده است.
کشمیری بیان کرد: همچنین آب مصرفی استان بوشهر در قبل از انقلاب بیشتر به روش آب‌انبار بوده و از لحاظ بهداشتی کیفیت پایینی داشته، این در حالی است که اکنون این استان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند است.
وی گفت: در زمان حاضر بیش از هزار پرستار، 10 سی‌ تی‌ اسکن، چهار ام آر آی و 2 آنژیوگرافی در استان بوشهر به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روزانه بیش از 10 عکس‌برداری هسته‌ای در استان انجام می‌شود که بیماران از اروپا، آمریکا و کشورهای عربی برای درمان به مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر مراجعه کرده و توریست درمانی در استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
کشمیری با اشاره به اینکه روزانه سه عمل قلب باز و بیش از 10 آنژیوگرافی در استان انجام می‌شود افزود: این در حالی است که بیماران در سال‌های گذشته برای کوچکترین درمان به استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: زیرساخت‌های بهداشتی در استان بوشهر رشد 100 درصدی داشته و این دانشگاه جزو 10 دانشگاه برتر در زمینه ارائه خدمات بهداشتی در کشور است.
وی اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در 35 رشته در حال تحصیل هستند و چهار دانشجوی فوق دکترا نیز در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
کشمیری گفت: قرارداد رادیوتراپی در استان بوشهر بسته‌ شده و قرارداد بروز رسانی ‌ام آر آی قلب نیز در حال بسته شدن است که سعی داریم تجهیزات پزشکی، درمانی و تشخیصی ناوگان سلامت استان را به روز رسانی کنیم.
وی اظهار داشت: باید قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در تداوم و بهبود آن کوشا باشیم زیرا برای به دست آوردن آن تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفته است.
کشمیری بیان کرد: یکی از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تامین بالگرد اختصاصی برای انتقال بیماران است که جزو خدمات ارزشمند دانشگاه محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: وجود 36 اورژانس بین جاده‌ای، 15 مرکز شهری و یک پایگاه هوایی نیز بسیار ارزشمند است که از نظر زمانی 9 دقیقه در اورژانس جاده‌ای و پنج دقیقه شهری بر بالین بیماران حاضر می‌شوند.
وی یادآور شد: در دهه فجر امسال 44 پروژه بهداشتی با 330میلیارد ریال اعتبار در استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.