به گزارش ایرنا، فرماندار بوشهر عصر سه شنبه در این آیین گفت: کانون سلامت محله باعث توانمند کردن مردم در مشارکت‌های اجتماعی می‌ شود.
عباس جمشیدی اظهار داشت: با افتتاح کانون سلامت محله مشکلات و آسیب‌های اجتماعی محلات در این کانون شناسایی و تلاش می ‌شود تا افزون بر ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی با مشارکت سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف نسبت به برطرف کردن مشکلات این مناطق اقدام شود.
وی افزود: با راه‌اندازی کانون‌های سلامت محله و آموزش‌های کارشناسان بهداشتی در زمینه خود مراقبتی، می ‌توان از بروز بیماری‌های قلبی - عروقی، دیابت و سایر بیماری‌های غیر واگیر پیشگیری کرد.
قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در امور مشارکت‌های اجتماعی گفت: کانون سلامت محله باهدف اجتماعی شدن سلامت مردم راه‌اندازی شده است.
حیدر عزیز نژاد افزود: مشارکت‌های مردمی، بین بخشی در بین دستگاه‌های اجرایی، عدالت در سلامت و افزایش سواد سلامت از مهم‌ ترین هدف های راه‌اندازی کانون سلامت است.
وی اضافه کرد: در سرای محله مسئولیت اجتماعی سلامت، خودمراقبتی، پیشگیری از بیماری ها و سبک زندگی سالم به افراد آموزش داده می شود.
مسئول ستاد اقامه نماز بوشهر گفت: افزایش سواد اجتماعی سلامت گامی مؤثر در ارتقای نظام سلامت است و سرای محله سلامت نیز با همین رویکرد در شهرستان بوشهر راه‌اندازی شده است.
حجت‌الاسلام سید نعمت‌الله رکنی افزود: برای اجتماعی شدن و ارتقای سواد اجتماعی سلامت در سرای سلامت محله ها، آموزش مهارت پیشگیری ازبیماری‌ها ونهادینه ‌سازی روحیه خود مراقبتی درقالب گروه‌های مختلف مادر و کودک، سالمندان، معلولان، گروه محیط‌ زیست، گروه پیشگیری از دیابت، چاقی و گروه پیشگیری از دخانیات به افراد اطلاع‌ رسانی و آگاهی بخشی صورت می‌ گیرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.