به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند عصر دوشنبه در آئین افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار تنگستان افزود: سد خائیز از مطالبات دیرینه مردم تنگستان است که در سفر استانی دیماه 93رئیس جمهوری به استان بوشهر مطرح و مصوب شد.
وی یادآورشد: با وجود سختی های تامین بودجه اما با همت مسئولان استان از محل اعتبارات استانی اعتبار لازم برای اجرای این سد تامین شده است.
گراوند با بیان اینکه تامین بخشی از حقابه های شبکه آبیاری اهرم و تامین حقابه های زیست محیطی از اهداف اصلی اجرای پروژه سد خائیز است گفت: سد مخزنی خائیز بر روی سرشاخه موسوم به رودخانه شیرین (رودخانه اهرم) و در 10 کیلومتری جنوب شرقی شهر اهرم در شهرستان تنگستان ساخته می شود.
وی اضافه کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که ارتفاع آن 36متر و طول تاج 610 متر با حجم 16میلیون مترمکعب است که با 700 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استان انجام می شود.
استاندار بوشهر گفت: همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت دهه فجر 6 طرح عمرانی با 263 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان تنگستان به بهره برداری رسید.
گراوند افزود:در برنامه پنجم توسعه یک هزار و 574 هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شد و از سال 96 تاکنون هفت هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده است.
گراوند یادآورشد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا آخر سال این میزان به 10 هزار هکتار افزایش یابد.
استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) اهرم و قدردانی از وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نفت گفت: امروز شاهد خدمتی هستیم که زیر سایه و چتر نظام اسلامی محقق شده است.
وی یادآور شد: اجرای طرحها و پروژه های مختلف با وحدت، انسجام و همدلی نمایندگان و مدیریت استان در راستای خدمت رسانی به مردم در حال انجام است.
گراوند اضافه کرد: تنگستان نامی آشنا برای همه مردم است و باید خدمات شایسته ای به این مردم غیور و متعهد ارائه شود.
وی ادامه داد: برای ما افتخار است که زیر پرچم اهل بیت به مردم خدمت می کنیم و مردم با وجود دشمنی ها چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با اقتدار جشن می گیرند.
فرماندار تنگستان نیز گفت: نصب سامانه نوین آبیاری تحت فشار نخیلات تنگستان در سطح 600 هکتار با 60 میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.
عبدالحسن رفیعی پور افزود: همچنین ساختمان جهاد کشاورزی تنگستان نیز با 19 میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت هزار و 273 مترمربع در 2 طبقه مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی بیان کرد: همچنین اجرای عملیات اجرایی ال دی آر و محوطه سازی بیمارستان امام حسین (ع) اهرم در زمینی به مساحت 2هزار و 700 هکتار با 70 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.
رفیعی پور گفت: همچنین فازدوم بیمارستان امام حسین (ع) تنگستان شامل اورژانس، درمانگاه تخصصی و اتاق عمل با 90 میلیارد ریال اعتبار و هزار و 900 مترمربع زمین افتتاح شد.
وی اضافه کرد: فاز 2 منطقه گردشگری اهرم در زمینی به مساحت 23هزار مترمربع و 14 میلیارد ریال از جمله دیگر پروژه هایی است که مورد بهره برداری قرار گرفت.
فرماندار تنگستان افزود: همچنین افتتاح طرح آبرسانی روستای اشکالی این شهرستان با 10 میلیارد ریال اعتبار و هفت کیلومتر لوله گذاری از جمله دیگر طرحهای افتتاحی در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح آبرسانی پنج روستا با 708 نفر جمعیت در قالب 186 خانواراز نعمت آب بهره مند می شوند.
رفیعی پور گفت: افتتاح طرحهای عمرانی شهر آباد شامل ساختمان اداری شهرداری، ساختمان آتش نشانی، پیاده رو سازی و زیرسازی آسفالت معابر و کوچه از جمله دیگر طرحهای افتتاحی دراین شهر است.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.