غلامحسین آقاجری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مجموع بتازگی با تلاش و هوشیاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان بیش از هفت هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به ارزش 2 میلیارد ریال از متصرفان خارج و به دولت بازگرداندند تا از سوء استفاده و سودجویی از اراضی ملی و منابع طبیعی جلوگیری شود.
وی گفت: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مقابله با سودجویان و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی و نیز حفاظت و صیانت از انفال عمومی به صورت جدی در اولویت و دستور کار اداره منابع طبیعی این شهرستان قرار دارد.
آقاجری اظهارداشت: با تلاش مضاعف همکاران درسال جاری به 9 پرونده کیفری و حقوقی رسیدگی و حکم صادر و 19 هکتار از اراضی ملی تصرف شده آزاد و به دولت برگردانده شد.
سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری دیلم با اشاره به گستره وسیع اراضی منابع طبیعی دراین شهرستان گفت: یکی از راهبردهای اصلی اداره درحوزه حفاظت از منابع طبیعی بهره‌گیری از مشارکت مردم و توانمندسازی جوامع محلی است.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه وسعت اراضی ملی شهرستان دیلم حدود 150 هزار هکتار است، بدلیل پراکندگی حوزه و وضعیت توپوگرافی این عرصه‌ها، کار حفاظت و صیانت از این اراضی نسبت به شهرستان‌های دیگر استان سخت‌تر است و به مشارکت همگانی مردم نیاز است.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: از عموم مردم بویژه روستاییان و عشایر منطقه انتظار می‌رود در صورت مشاهده و اطلاع از هر گونه تخریب و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی و اراضی ملی و نیز قطع درختان و آتش‌سوزی، بموقع به این اداره گزارش دهند تا برخوردهای لازم انجام شود.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6043/6164/7215
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.