به گزارش ایرنا، اجرای طرح های هادی، بهسازی معابر، ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی، احداث بوستان و زمین چمن مصنوعی، خانه عالم و بازسازی مناطق حادثه دیده از جمله کارهایی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رسیدگی به محرومان و روستاییان انجام می دهد.

* طرح های هادی و عمران روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در چهل سال عمر این بنیاد با اجرای یکهزار و 792 طرح هادی در روستاهای این استان نقشی مهم در عمران و آبادانی آنها داشته است.
حمید حیدری بریدی افزود: همچنین 742 کیلومتر بهسازی معابر، 995 کیلومتر شبکه هدایت آبهای سطحی، احداث 30 خانه عالم و سه باب کتابخانه اجرا شده است.

* احداث و بهسازی مسکن روستایی
وی اضافه کرد: در این مدت در بخش احداث خانه برای روستاییان که یکی از رویکردهای مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است 12هزار و 106 واحد مسکن مهر و 837 واحد خیرساز در استان بوشهر ساخته شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین با اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در زمان حاضر 47هزار و 140 واحد روستایی مقاوم سازی و 23هزار و 905 واحد مسکونی در مناطق سانحه دیده بازسازی و نوسازی شده است.
وی ادامه داد: از شمار واحدهای مسکونی سانحه دیده 11هزار و 382 واحد مسکونی روستایی مربوط به استان بوشهر و 12 هزار و 523 واحد مربوط به استانهای گیلان، خوزستان و بم استان کرمان است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر آنها را بازسازی کرده است.
حیدری بریدی اضافه کرد: در اجرای تفاهم نامه بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن ساز، بهزیستی و حساب 100 امام راحل نیز تاکنون 113 واحد مسکونی برای خانواده های دارای 2 معلول در استان بوشهر احداث و در اختیار آنان قرار گرفت.

* طرح های نشاط اجتماعی
حیدری بریدی اظهارداشت: برای ایجاد زمینه نشاط اجتماعی در روستاهای استان بوشهر 230 بوستان به مساحت 570 هزار مترمربع، 166 زمین چمن مصنوعی به مساحت 199 هزارو 200 مترمربع در این استان روستاهای استان بوشهر احداث شده است.
وی بیان کرد: با احداث این تعداد زمین چمن مصنوعی و بوستان سرانه پارک و فضای سبز در روستاهای استان بوشهر از 2 دهم مترمربع به سه مترمربع افزایش یافته است.

* افتتاح 62 طرح بنیاد مسکن بوشهر در دهه فجر چهل سالگی انقلاب
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 62 پروژه عمران روستایی در این استان با 166 میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار می گیرد.
حیدری بریدی افزود: این پروژه ها شامل راه دسترسی، 13طرح هادی، 22 پروژه آسفالت معابر، اجرای جاده ساحلی، پنج زمین چمن مصنوعی، سه بوستان روستایی، مسیر ورودی روستا، 9 دیوار حفاظتی، چهار پارک، 2 پل و دیوار ساحلی است.
وی بیان کرد: این پروژه ها در شهرستان های دشتستان، تنگستان، جم، دشتی، عسلویه، کنگان، دیر، دیلم، گناوه و بوشهر اجرا شده است.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.