به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: مقوله کتاب تنها ایجاد رابطه مفهومی بین نویسنده و مخاطب نیست بلکه در تاریخ حیات کتاب در آغاز ایجاد ارتباط بعد تبادل و انتقال علم، دانش، فناوری و فرهنگ و امروزه کتاب یکی از مقولات بنیادی و استراتژیک است.
وی اظهار کرد: کتاب در اشکال مختلف از جمله حقیقی، مجازی و گویا یک رکن از تمدن بشری است و در این ارتباط نقش مهم و فوق العاده در جوامع ایفا می کند.
صفایی بوشهری با اشاره به اینکه کتاب مقوله ای استراتژیک و بنیادی است که توجه و رعایت به اصول آن جامعه در ریل توسعه قرار می گیرد، ادامه داد: بی توجهی به کتاب خوانی و نهادینه نشدن فرهنگ مطالعه جامعه را از تمدن دور می کند.
وی یادآور شد: جامعه ای که دارای شاخص های زیرساختی کتاب و رشد در عرصه های سخت افزاری و نرم افزاری کتاب هستند، دارای تمدن قابل توجه است.
صفایی بوشهری گفت: هر نظامی که به پیرامون تمامی اضلاع مدیریت تولید، توزیع و فرهنگ کتاب خوانی دارای رشد ویژه باشد در مسیر آفرینش توسعه خواهد بود.
امام جمعه بوشهر بیان کرد: مهمترین بخش کتاب تولید است که نویسنده به دلیل دارا بودن دانش لازم باید در مخلوق آفرینی، چینش عبارات و عرصه جامعه شناسی و روان شناسی مخاطب توجه کافی داشته باشد.
وی اضافه کرد: در بخش توزیع نیز باید پوشش جغرافیایی لازم را داشته باشیم.
صفایی بوشهری بیان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی با حمایت از مولفان، چاپخانه ها، انتشارات، مکاتبین و حتی توزیع کنندگان نگاه ویژه به این بخش صورت گیرد.
وی اظهار داشت: در عرصه ایجاد انتشارات و حوزه های صنعت چاپ باید به سمت جامعه الکترونیک حرکت کنیم و صاحب چاپخانه ها و انتشارات بین المللی باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: مقوله کتاب از خواندن به شنیدن و از بعد حقیقی به فضای مجازی تبدیل شده که باید در این زمینه نگاهی “فوق روز” داشته باشیم فکر کردن “به روز” به حوزه کتاب اشتباه است.
امام جمعه بوشهر افزود: ما در حوزه کتاب دچار ضعف هایی هستیم که با تلاش و همکاری به نتیجه مطلوب در این بخش خواهیم رسید.
استاندار بوشهر در این آیین اظهار داشت: امروز شاهد یک رویداد فرهنگی بزرگ در این استان هستیم.
عبدالکریم گراوند افزود: انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است و نگاه ویژه به رویدادهای این حوزه دارد و امیدواریم شاهد تداوم و استمرار این رویدادها در استان بوشهر باشیم.
وی بیان کرد: کسانی که آرزو داشتند انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی وجود نداشته باشد اکنون شاهد آن هستند که انقلاب مقتدر و بالنده به حرکت خود ادامه می‌دهد.
سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب بوشهر جهارشنبه شب با سخنان مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری گشایش یافت و تا 15 بهمن ماه جاری ادامه دارد.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.