به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین کاویانی راد روز پنجشنبه در همایش مادران چشم انتظار شهدای جاویدالاثر استان بوشهر افزود: شهدای والامقام با نثار جان خود موجب عزت، اقتدار و افتخار ایران اسلامی شدند.
معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران کشور ادامه داد: هر کشوری برای اعتلای نظام و حکومت خود علاوه بر سرمایه های مادی دارای سرمایه های اجتماعی است که از ویژگی های این سرمایه ها فداکاری، رشادت، حماسه، شهادت، اعتماد و مشارکت است که در انقلاب اسلامی این ارزش‌ها متبلور است.
وی افزود: جوانان امروز با تاسی از ارزش‌های جوانان دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بر اقتدار ایران افزودند.
معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مشارکت از دیگر ویژگی های سرمایه های اجتماعی است که در ایران اسلامی به گونه ای بود که مردم از جان خود گذشتند تا انقلاب ماندگار شود.
وی افزود: شهدا تابلوهایی از رشادت و فداکاری به عمق یک تاریخ خلق کردند که اولیا شهدا آنرا طراحی و هزاران شهید آن را رنگ آمیزی کردند.
کاویانی راد بیان کرد: سرکشی و رسیدگی به خانواده شهدا باید سرلوحه همگان قرار بگیرد و فرهنگ زیارت مزار شهدا نباید فراموش شود.
کاویانی‌راد افزود: نماز، حجاب و ولایت فقیه نباید در جامعه اسلامی فراموش شود.
وی، با اشاره به برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مراسم میهمانی لاله‌ها برای تجدید میثاق با امام راحل و رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های شهدا، همایش خانواده هخای شهدای قبل از انقلاب اسلامی، تجلیل از فجرآفرینان از جمله برنامه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.
معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران افزود: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 18 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور گلباران و عطرافشانی می‌ شود.
امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر به عنوان دارالحماسه، ولایی و حماسه آفرین است.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: یادواره و همایش تجلیل از مادران چشم انتظار شهدای جاویدالاثر استان بوشهر بسیار اثرگذار است که جای قدردانی دارد.
وی افزود: از میان مومنان مردانی طلوع می‌کنند که بر عهد خودشان با خداوند پایبند و استوار و گروهی هم در انتظار حکم خداوند متعال هستند که خانواده شهدای جاویدالاثر هم شهید هستند و هم در انتظار قرار دارند
امام جمعه بوشهرگفت: شهدای والامقام با رشادت و فداکاری عزت و اقتدار ایران را آفریدند و آنان ستاره‌ای پرفروغ و بی غروب هستند.
وی اضافه کرد: شهدا مایه افتخار و عزت مردم و جامعه هستند واقتدار، امنیت و آسایش جامعه مدیون خون پاک شهدا و خانواده معظم شهداست.
استاندار بوشهر گفت: رسیدگی به خانواده شهدا و دیدار با آنان باید در سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.
عبدالکریم گراوند اظهار داشت: شهدا با رشادت و فداکاری چنان آموزه و درسی به جامعه دادند که تا همیشه تاریخ نام و خاطرات آنان زنده و جاوید است.
استاندار بوشهر افزود: برگزاری یادواره شهدا سبب بیدار کردن مردم در ابعاد گوناگون می‌شود که باید از این یادواره‌ها درس آموخت.
گراوند گفت: خانواده شهدا با اهدا سرمایه بزرگ خود امنیت و اقتدار را در جامعه اسلامی فراهم کردند.
وی اظهار داشت: شهدا با جانفشانی پرچم پرافتخار ایران را با سرافرازی در جهان به‌اهتزاز درآوردند و امنیت را تقدیم جامعه کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: این استان با تقدیم بیش از 2 هزار و 100 شهید، 6 هزار جانباز و 435 نفر آزاده از افتخارات استان بوشهر است.
حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری افزود: خانواده ایثارگران استان بوشهر 54 هزار نفر هستند که برای خدمت‌ رسانی به آنها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را رسالت همگانی دانست و تصریح کرد: معرفی و شناساندن رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران سبب مصون ماندن جامعه از ترفندها و دسیسه‌های دشمنان می‌شود
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.