به گزارش محمود قاسمی روز سه شنبه درنشست با رابطین طرح کرامت شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: تغییر تکالیف دانش آموزان دوره ابتدایی نباید اشتباه به مردم اطلاع رسانی شود.
وی اظهار داشت: براین اساس شهرستان ها و مناطق در مورد ممنوعیت استفاده از کتاب های کمک درسی و ارائه تکالیف مهارت محور به دانش آموزان توجه لازم را داشته باشند.
قاسمی با انتقاد از صاحب نظرانی که سبک کیفی و توصیفی آموزشی را اشتباه می خوانند گفت: با فرا رسیدن زمان امتحانات، دلهره دانش آموزان در هر سن و سالی شروع می شود این درحالی است که با استفاده از سبک کیفی و توصیفی تلاش می شود اضطراب و نگرانی از دانش آموزان دور شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: دانش آموزان برای یک امتحان ساده عصبانی، افسرده، پریشان، ناراحت و مضطرب و گاهی چنان دچار آشفتگی می شوند که پاسخ سوال های ساده را هم از یاد می برند.
قاسمی اضافه کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی نیاز به توجه بیشتری دارند و با فراگیری آموزش به شیوه سبک های نوین دوره کودکی خود را تجربه کنند.
وی گفت: در شرایطی کنکور تنها راه موفقیت استعدادهای درخشان به شمار می رفت و این باعث می شد بسیاری از دانش آموزان سخت کوش به واسطه بعضی از مشکلات از آموزش عالی فاصله بگیرند.
قاسمی اضافه کرد: استفاده از کتاب‌های کمک ‌درسی و آزمون های تستی که هیچ بهایی به رشد دانش آموز نمی دهد از محصولات کنکور در آموزش ابتدایی بود که با توجه به برنامه ریزی ها ممنوع بودن آن، اعلام شد.
وی در باره طرح کرامت گفت: این طرح یکی از مهمترین و کاربردی ترین طرح های دوره ابتدایی است که با اجرای آن آموزگاران می توانند به صورت کاربردی دانش آموزان را با نکات اخلاقی آشنا کنند.
قاسمی افزود: معلم به عنوان نزدیک ترین همراه دانش آموز آشنایی بهتری با روحیه دانش آموزان دارد به همین دلیل نقش معلمان در حل مشکلات اخلاقی دانش آموزان و رهنمود آنها به اخلاق نیکو، روشن است.
وی بیان کرد: معلمان با درگیر کردن دانش آموزان در فعالیت های کاربردی می توانند نقش آفرین باشند و معلم برای آشنایی دانش آموزان با ارزش های اخلاقی می تواند بازی های گروهی، بازدیدهای علمی و مشارکت های کلاسی را اجرایی کند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.