به گزارش ایرنا، سعیدرضا جندقیان روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با دهیاران شهرستان های گناوه و دیلم افزود: باتوجه به اینکه جمعیت روستایی منجمله نخبگان و جوانان تحصیل کرده مهاجرت و با یک مقیاس کوچک با فرار مغزها مواجه بودیم پیشنهاد شد که به منظور توسعه این مناطق و توجه به نخبگان هیات های اندیشه ورز ایجاد شود.
وی گفت: تشکیل و فعالیت هیات های اندیشه ورز که نزدیک به یک سال ابلاغیه آن ارسال شده در کنار توجه به نخبگان و جوانان تحصیلکرده، نقشی بسیار مهم در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و کاهش مهاجرت در روستاها ایفا می کند.
وی اظهارداشت: بتازگی نامه ای بامضمون اینکه هیات های اندیشه ورز برای برنامه پنج ساله دهیاران ورود و کمک کنند به استان ها ارسال تا با آینده ای بهتر و دقیق تر برای توسعه و پیشرفت مناطق روستایی گام های اساسی و موثرتری برداشته شود.
معاون سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از دهیاران شهرستان های گناوه و دیلم خواست تا برای توسعه مناطق خود از دانش بومی و افراد توانمند و نخبه استفاده و با دستگاه های اجرایی بویژه فرمانداران و بخشداران تعامل و همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
وی بیان کرد: دهیاران درصورت داشتن طرحی که جنبه اشتغالزایی و درآمدزایی داشته باشد ارایه و دولت به آنان تسهیلات اعطا می کند و هیچ نگرانی دراین زمینه نداشته باشند.
فرماندار گناوه گفت: دولت تدبیر وامید برای توانمندسازی و توسعه روستاهای شهرستان های گناوه ودیلم با همکاری دهیاران و شوراهای جوان و خلاق اقدام های خوبی انجام داده است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: احداث و بهره مندی از اولین خانه جوان کشور در روستای چهارروستایی بخش ریگ، احداث ساختمان دهیاری ها، آتش نشانی و بوستان های امید و چمن های مصنوعی ورزشی از عمده خدمات و فعالیت های دولت در روستاهای این شهرستان است.
وی اظهارداشت: طرح روستاهای بدون بیکار و باهدف ایجاد اشتغال از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید بویژه روستاهای ساحلی است.
فرماندارگناوه گفت: باتوجه به قابلیت و ظرفیت های فراوان در روستاهای این شهرستان توجه به روستاهای هدف گردشگری و بوم گردی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: این شهرستان در بین شهرستان های استان بوشهر توانسته بیشترین حجم تسهیلات اشتغالزایی بویژه در روستاها را جذب که در ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان اثر خوبی برجای گذاشته است.
فرماندار گناوه کمبود نیروی انسانی و ماشین آلات را از عمده مطالبه های دهیاران شهرستان های گناوه دیلم عنوان کرد و گفت: شهرستان گناوه دارای 30 و دیلم 15 دهیاری است که تاکنون منشا خدمات خوبی بوده اند.
دراین نشست نمایندگان دهیاران نیازها و مشکلات روستاهای خودرا مطرح کردند.
شهرستان های گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارند.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.