عقیل امینی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اعتبار برای خرید ادوات صیادی، موتور قایق و تعمیرات لنج، کشتی و قایق های صیادی پرداخت شده است.
وی در باره اسکله خورخان بردخون گفت: این طرح با 165میلیارد ریال اعتبار از محل وزارت نفت و شیلات و با پیشرفت 50 درصد در دست احداث است که امیدواریم سال آینده به بهره برداری برسد.
رئیس شیلات دیر اظهارداشت: امسال یکهزار و 424 تن ماهی یال اسبی صید شد که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: همچنین 173 تن میگو، 25 تن ماهی مرکب و 300 تن ماهی تجاری و صنعتی در آب های این بندر صید شد.
امینی اضافه کرد: شیلات بندر دیر درسال 1385 با اعتبار 230 میلیون ریال برای تقویت ذخایر صید طرح زیست گاه مصنوعی بصورت سازه بتنی در هفت مایلی و عمق 15 متر در دریا ایجاد کرد.
وی ادامه داد: در سال های گذشته همه شناورهای صیادی از نوع چوبی بودند اما بعد از انقلاب و با حمایت شیلات همه شناورها فایبرگلاس تبدیل شده اند که از نظر ایمنی و بهداشتی دارای اهمیت است.
امینی یادآورشد: اجرای سیاست آبزی پروری، توسعه اسکله صیادی به وسعت 48 هزار مترمربع و ظرفیت 75 شناور صیادی، راه اندازی کارخانه یخ سازی، سیستم اطفای حریق، جایگاه توزیع گازوئیل و بنزین، دوربین مداربسته ، ردیاب کشتی ها در اسکله و همکاری با شهرداری در اختیار گذاشتن سوله برای بازارچه ماهی و میگو از دیگر اقدامات شیلات بندر دیر در بعد از انقلاب است.
بندردیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.