به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در دومین همایش روابط عمومی ها، رسانه ها و بایستگی های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: طراحی و سناریوی دشمن در طول 40 سال گذشته این بود که با وضع تحریم ها و تهدیدهای ظالمانه جلو پیشرفت انقلاب را بگیرند.
وی بیان کرد: اما در سایه خودباوری کارهای بزرگی در طول چهل سال گذشته در کشور انجام گرفته است که این امر امروز مایه مباهات و غرور ملی شده است.
گراوند اضافه کرد: در سایه نظام جمهوری اسلامی با نگاه عدالت محور تلاش شده است، توسعه متوازن در همه بخش های شهری و روستایی انجام شود.
وی بیان کرد: با همه مشکلات، موانع و گرفتاری ها که دشمن در طول یک سال گذشته برای نظام ایجاد کرد ولی روند توسعه متوقف نشد و کارهای بزرگی انجام گرفت.
استاندار بوشهر گفت: تحریم ها روی اشتغال، تولید و اقتصاد کشور تاثیرگذار است اما رسانه ها باید با درک شرایط و عظمت انقلاب این امید را در جامعه ایجاد کنند و نظام باهمه مشکلات و موانع در مسیر توسعه در حال گام برداشتن است.
گراوند افزود: منکر گرانی و مشکل اشتغال نیستیم ولی در شرایط تحریم این هنرماست که شرایط را حفظ کنیم و در این شرایط رسانه ها نباید امید آفرینی را از یاد ببرند.
استاندار بوشهر اضافه کرد: همه دلسوزان نظام باید با درک درست شرایط جامعه را نسبت به کارها، دین مداری و اخلاق مداری ترویج دهند.
وی ادامه داد: دعواهای سیاسی، مشکلات، اختلاف نظرها و دیدگاه ها نباید باعث شود تیشه به ریشه این سیستم و ساختار بزنیم.
گراوند اظهارکرد: قوه مجریه خط مقدم است و همه مطبوعات و رسانه ها فضایی ایجاد کنند که کشورهای استکباری مایوس شوند.
استاندار بوشهر اظهار کرد: احداث 6 سد در این استان از جمله موفقیت های دولت تدبیر و امید به شمار می رود که 840 میلیارد ریال از محل فاینانس اعتبار برای 2 سد تامین اعتبار شده و انتظار می رود مابقی سدها در زمان مشخص شده عملیاتی شوند.
گراوند یادآور شد: در زمان حاضر 90 درصد منابع آب استان بوشهر از خارج از این استان تامین می شود در همین ارتباط تاکنون احداث 130 هزار مترمکعب آب شیرین کن در این استان نهایی شده است.
وی ادامه داد: هرچند باید از حقابه هایی که سهم استان بوشهر است استفاده شود ولی رویکرد استان تامین آب مورد نیاز از منابع داخلی است.
استاندار بوشهر گفت: براساس اعلام وزارت نیرو استان بوشهر بیش از سهمیه خود آب می گیرید ولی با توجه به فرسودگی شبکه ها هدر رفت آب وجود دارد.
وی اضافه کرد: در این ارتباط برنامه ریزی شده با همکاری استان های معین در بخش تامین آب استان و شرکت های آب و فاضلاب دیگر استانها کاری جهادی در استان بوشهر بویژه شهر برازجان انجام شود.
گراوند گفت: نشت یابی در شهرها، گرفتن مجوز آب شیرین کن 17هزار مترمکعبی در برازجان، حفر 14 حلقه چاه در این شهر و افزایش ظرفیت آب شیرین کن بوشهر و کنگان و انتخاب پیمانکار آب شیرین کن دالکی و سعد آباد از جمله کارهایی است که انجام شده است.
وی افزود: اجرای طرح آبیاری نوین از جمله عملکرد مثبت دولت تدبیر و امید است که به صورت میانگین سالانه یکهزار و 500 هکتار انجام می شود.
گراوند اضافه کرد: در بخش آبیاری تحت فشار سال گذشته سه هزار و 500 هکتار دراستان بوشهر اجرا و امسال نیز باید چهار هزار و 500 هکتار اجرا شود.
وی با اشاره به رویکرد دولت در توسعه کشت گلخانه ای گفت: تا قبل از سال 96، 120 هکتار گلخانه در استان اجرا شده بود که باید تا پایان امسال به 180 هکتار برسد.
استاندار بوشهر گفت: در بخش اشتغال دانش بنیان در زمان حاضر34 شرکت فناور در این استان تشکیل شده و بیش از یکهزار نفر از جوانان نخبه اقدام به تولیدات فناورانه، مبتنی بر آمایش سرزمین با توجه به ظرفیت این استان کرده اند که این امر بر اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی بیان کرد: سرمایه انسانی مهمترین دارایی هر کشور به شمار می رود و باید از آن به نحو مطلوبی استفاده شود.
استاندار بوشهر گفت: سیاست استان بوشهر تکمیل پروژه های نیمه تمام تاثیرگذار با پیشرفت 60 درصد است که در این زمینه درقالب هفته دولت و دهه فجر پروژه های مهم در این استان به بهره برداری رسیده است.
وی در باره اشتغال اظهارداشت: اولویت اول استان بوشهر تکمیل پروژه های نیمه کاره و راکد اقتصادی با پیشرفت 60 درصد است که در این استان 46 پروژه مشخص شده و به لحاظ تامین منابع در اولویت استان هستند.
گراوند ادامه داد: سهمیه استان بوشهر در جذب اعتبارات اشتغال روستایی یکهزارو 150 میلیارد ریال بود که یکهزار و 500 میلیارد ریال بیش از سهمیه خود اعتبار جذب کرده و به عنوان دومین استان موفق کشور در جذب اعتبارات روستایی است.
استاندار بوشهر افزود: براساس شیوه نامه ابلاغی در حوزه صنعت نفت 50 درصد و در حوزه خدماتی باید 100 درصد از نیروهای استان استفاده شود که برای اطمینان بخشی به جامعه قرار است این اشتغال ها با نظارت فرمانداری های استان باشد برهمین اساس بزودی شیوه نامه آن طراحی می شود.
وی همچنین فعالیت شرکت های دانش بنیان را ظرفیت و فرصتی در بخش اشتغال استان بوشهر عنوان کرد که باید به نحو مطلوبی از آنها استفاده شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه عملیات اجرایی راه آهن از سال 90 به مساحت 250 کیلومتر اجرایی شد گفت: این پروژه سال 90 متوقف شد و با پیگیری های انجام شده مسافت آن به 450 کیلومتر افزایش یافت و در زمان حاضر عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
وی بیان کرد: قرار است فردا در شورای اقتصاد مسافت 450 کیلومتری این پروژه و فاینانس خارجی آن مورد بررسی قرارگیرد.
گراوند در باره منطقه آزاد بوشهر گفت: این استان به دلیل استعدادها و ظرفیت هایی که دارد برای تبدیل به منطقه آزاد مناسب است.
وی اضافه کرد: بندر در کنار ریل باعث می شود که استان از حمل و نقل ترکیبی منحصر به فردی برخوردار شود و این ظرفیت قابل توجهی در استان بوشهر است.
وی تاکید کرد: براساس تعریفی که شده منطقه آزاد خارج از محدوده شهر بوشهر است و فاصله دارد و نباید این تصور شود که با تبدیل بخشی از استان به منطقه آزاد باید قیمت ها افزایش یابد.
گراوند بیان کرد: منطقه آزاد می تواند براشتغال و تولید استان تاثیرگذار باشد و تلاش می شود با تاسیس منطقه آزاد استان به پایگاه تولید تبدیل شود.
وی گفت: مهمترین مشکل ما در استان محدودیت زمین است که تلاش می شود این مشکل با همکاری نیروهای نظامی برطرف شود.
استاندار بوشهر اظهارداشت: در دهه فجر امسال به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 550 پروژه با هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در این استان افتتاح و بهره برداری می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.