به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدغلامرضا هاشمی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی شورای زکات کمیته امداد و جهادکشاورزی درگناوه افزود: آگاهی بخشی جامعه، تفکیک وظایف جهاد کشاورزی و کمیته امداد، برپایی نمایشگاه ها، برگزاری کلاس های ترویحی، تشکیل شورای زکات درشهرستان های استان با هماهنگی و مشارکت دهیاری ها از راهکارهایی است که در احیا و نهادینه کردن پرداخت زکات درجامعه می تواند اثرگذار باشد.
وی اظهارداشت: رهبرمعظم انقلاب همانگونه که چندین سال به اجلاس سراسری نماز پیام های ارزشمندی می دهد دربحث زکات نیز در سال گذشته درقم نسبت به این سنت حسنه پیامی صادر کرد که نشانگر اهمیت رهبری برای این فریضه الهی است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: زکات امری مهم و حکم الهی است که با پرداخت آن علاوه بر اجرای دستورات پروردگار، به نیازمندان و فقرا هم توجه می کنیم.
وی گفت: باتوجه به اینکه مناطق شمالی استان بوشهر از نخیلات انبوه برخوردار نیستند و عمده زکات جمع آوری شده از ظرفیت خرماست و این قابلیت درگناوه وجود ندارد انتظار داریم درحوزه گندم و جو دستاورد خوبی که از بارندگی های مطلوب داشته اند حاصل شود.
هاشمی بیان کرد: کمیته امداد و جهاد کشاورزی از ارکان اساسی شورای زکات هستند و این 2 نهاد باید نهایت تلاش خود را برای احیا و نهادینه کردن فریضه الهی بکار ببندند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: این نشست به منظور تعامل و هم افزایی بیشتر بین این نهاد و جهادکشاورزی در زمینه ترویج و نهادینه کردن زکات در این شهرستان برگزار شده است.
مراد شمس الدینی افزود: باتوجه به بارش خوبی که امسال در منطقه شمالی استان وجود دارد امیدواریم از طریق کشت غلات و رونق دامداری ها درآمد خوبی از محل جمع آوری زکات بدست آید.
وی با بیان اینکه کمیته امداد دبیری شوای زکات را برعهده دارد،اظهارداشت: میزان مبلغی که از زکات در مناطق شهری و روستایی جمع آوری می شود در همان منطقه برای عمرانی و آبادانی و کمک به نیازمندان هزینه خواهد شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.