به گزارش ایرنا، جهانبخش طهماسبی سه شنبه شب در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان دیلم افزود: شناخت آسیب های اجتماعی و نحوه پیشگیری از آن در بین جوانان، نوجوانان و خانواده ها مهم و ریشه یابی کردن آن نیازمند آگاهی داشتن و شناخت است که بتوانیم با پیشگیری صحیح قدم برداریم.
وی با بیان اینکه نوع تربیت، برخورد و ارتباط در بروز این پدیده شوم بسیار تاثیرگذار است، اظهارداشت: خانواده در شکل گیری و پیشگیری از اعتیاد اصلی ترین نقش را برعهده دارد و هرچقدر بتوانند اطلاعات و آگاهی های خود را بیشتر کنند جامعه سالمی خواهیم داشت.
کارشناس ارشد مشاور خانواده بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ دینی و مسائل مذهبی در جامعه نقش موثری در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر دارد که دستگاه های فرهنگی باید همه تلاش خود را در این زمینه معطوف دارند.
فرماندار دیلم گفت: موادمخدر یکی از مهمترین معضل و آسیب های اجتماعی است و علاوه براینکه جوانان زیادی را مورد هدف قرار داده، سبب بروز ناهنجاری هایی در جامعه شده که باید با آگاه سازی و اطلاع رسانی صحیح و بموقع از شیوع این پدیده شوم پیشگیری کرد.
عبدالامیر قاسمی افزود: اجرای چنین کارگاه های آموزشی فرصتی مناسب برای حضور خانواده ها و بالابردن سطح آگاهی و اطلاعات است و هرچقدر بتوانیم علم و دانش خود را در زمینه شناخت آسیب های اجتماعی بیشتر کنیم، خطری خانواده و فرزندان ما را تهدید نخواهد کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم گفت: آگاهی بخشی به افراد جامعه بویژه خانواده ها از اهداف عمده برگزاری کارگاه های آموزشی است که این اداره بجد آن را دنبال می کند.
زهره محنایی افزود: آموزش مهارت های زندگی توسط خانواده ها به فرزندان اولین و مهم ترین گام در جهت ایمن سازی جامعه در برابر خطرات اجتماعی است.
وی گفت: شناساندن و آگاهی دادن از آسیب های اجتماعی در این شهرستان به جامعه و خانواده نیازمند برگزاری کارگاه های آموزشی است.
این کارگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم و با مشارکت معاونت اجتماعی استان بوشهر و همکاری دفتر امام جمعه، فرمانداری و آموزش و پرورش برگزار و در حاشیه نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در نگارخانه غدیر مجتمع فرهنگی هنری پیامبراعظم (ص) افتتاح شد.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6043/6164/7215
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.