به گزارش ایرنا، وی در این آیین با قدردانی از ‌برگزارکنندگان این برنامه گفت: سابقه‌ 50 سال در ‌ نویسندگی دارم و هر سه سال یک کتاب نوشته‌ام که هیچکدام شکل دیگری نیست.
مرادی کرمانی افزود: همه‌ کتاب‌هایم را دوست دارم اما قضاوت را برعهده‌ خواننده‌ها گذاشته‌ام.
وی با اشاره به نمایشنامه 'مَه‌پلنگ' نوشته‌ و ساخته‌ 'ایرج صغیری' و رابطه‌اش با 'منوچهر آتشی' به بیان خاطراتی از 'صادق چوبک' و نقش و جایگاه استان بوشهر در نمایش، شعر و داستان پرداخت.
عیسی عباس‌زاده، مسئول برگزاری این آیین با اشاره به سابقه حضور نویسندگان مختلف در گناوه و کاشت درخت توسط آنها گفت: خوشحالیم که در قالب یک برنامه فرهنگی و ادبی توانسته‌ایم یادِ نویسندگان و فعالان ادبی و فرهنگی کشور را در بندر گناوه گرامی بداریم.
سخنرانی لیلا گنجی (نویسنده گناوه‌ای)، مهدی انصاری (نویسنده بوشهری)، حسین جلال‌پور (شاعر و استاد دانشگاه) و علیرضا عندلیب (مدرس دانشگاه) که از شهر لار ( استان فارس) به بندر گناوه آمده بود و محمد ولی زاده نویسنده و ناشر از دیگر برنامه های تجلیل از نویسنده قصه های مجید بود.
پخش مستندی از زندگی هوشنگ مرادی‌ کرمانی و اجرای موسیقی محلی توسط گروه «یزله» و رونمایی از تابلوفرش منقش به چهره‌ مرادی‌ کرمانی که به همت زنان 'گبه‌باف' روستای شول آماده شده بود نیز از دیگر برنامه ها بود.
در حاشیه این مراسم که به همت انجمن هوای تازه گناوه برگزار شد، درختی به افتخار حضور این نویسنده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر کاشته شد.
مرادی‌ کرمانی که از کاشت درخت ' تمر tamr هندی' به نام خود به وجد آمده بود، گفت: اولین‌بار است که در ایران، درختی به یادبود حضورم در برنامه‌ای فرهنگی، به دست خودم کاشته می‌شود و این در میان تمامی برنامه‌هایی که تاکنون شرکت کرده بودم، یک کار نو است.
وی افزود: درخت نقش‌ برجسته‌ای در نوشته‌هایم دارد و با این کار بسیار خوشحال و شاداب شدم.
قبل از مراسم تجلیل، نویسنده قصه های مجید روی شناور چوبی همراه با برنامه های شاد و گفت وگو با مخاطبان و در کلبه‌ فرهنگ و هنر حضور و به بیان خاطراتی از چگونگی خلق داستان‌های 'خمره'، 'بچه‌های قالیبافخانه' و 'قصه‌های مجید' پرداخت.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.