به گزارش ایرنا، هوشنگ مرادی کرمانی روز سه شنبه در بازدید از کتابخانه عمومی ولایت و نشست با کتابداران بندر گناوه افزود: شغل کتابداری مقدس و جایگاه ویژه ای دارد و از کتابداران انتظار داریم همه تلاش خود را برای گسترش کتاب خوانی در جامعه بکار ببندند.
وی در ارتباط با آثار خود گفت: در کتاب رمان 'شما که غریبه نیستید' صداقتی وجود دارد که باید بچه ها آن را یاد بگیرند.
وی اظهارداشت: در این رمان نشان داده شده که چگونه یک بچه روستایی در فقر و تنگدستی در برابر سختی ها و مشکلات ایستادگی می کنند و با چنگ و دندان خود را بالا می کشد.
صادق خدری رئیس اداره کتابخانه های عمومی ولایت گناوه گفت: حضور نویسندگان بزرگ و مطرح کشور نظیر خالق قصه های مجید نقش و اثر بسزایی در ایجاد انگیزه بین نوجوانان و جوانان به کتاب و ارتقای سطح مطالعه جامعه دارد.
در پایان این برنامه هوشنگ مرادی کرمانی اثر خود ' شما که غریبه نیستید' را به کتابداران امضا و اهدا کرد.
قصه‌های مجید درباره زندگی مجید و ماجراهایی است که بر وی می‌گذرد.
مجید نوجوانی اهل کرمان است که پدر و مادر خود را از دست داده‌ و با مادربزرگش، بی بی زندگی می‌کند، کتاب زیاد می‌خواند و عاشق فیلم و سینما و بازیگری است و آرزوی نویسنده شدن دارد.
قصه‌های مجید دارای نثر زیبا و طنزآمیز و سرشار از ضرب‌المثل‌ها و نکات و اصطلاحات عامیانه زیبا است که بر دل خواننده می‌نشیند.
هوشنگ مرادی کرمانی در سال ۱۳۲۳ در روستای سیرچ (SIRACH) از توابع کرمان به دنیا آمد و در همان سنین کودکی پدر و مادر خود را از دست داد و در کنار پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی کرد.
پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در روستا، به کرمان رفت و در آنجا به سینما علاقه‌مند شد و سپس به تهران آمد و دوره‌ هنرستان هنرهای دراماتیک را در تهران گذراند.
وی فعالیت‌های هنری خود را از سال ۱۳۴۰ با رادیو کرمان آغاز کرد و در تهران آن را ادامه داد و ' معصومه' و ' من غزال ترسیده‌ای هستم' از اولین کتاب‌های اوست که به ترتیب در سال‌های ۱۳۴۹ و ۱۳۵۰ منتشر شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.