به گزارش ایرنا، اکبر توسلی روزسه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: همچنین در این مدت 2 هزار و 400 پرونده به کمیسیون ماده 100 شهرداری بوشهر ارجاع و جریمه هایی معادل 310 میلیارد ریال برای شهروندان تعیین شده است.
وی بیان کرد: این شمار تنها بخشی از پرونده های تخلف ساخت و ساز در شهر بوشهر است و پرونده های دیگری نیز در فرایند رسیدن به کمیسیون ماده 100 شهرداری است.
توسلی اظهار داشت: در این جریان ضعف نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر بوشهر مشهود است که در صورت نظارت مطلوب این تخلفات می توانست در کمترین حد ممکن باشد.
وی افزود: بخشی از فعالیت های شهرداری برای نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز برون سپاری شده که در این صورت باید خروج 30 تا 40 نفر از نیروها صورت می گرفت.
توسلی ادامه داد: با این وجود این نیروها همچنان در شهرداری شاغل و حقوق دستمزد دریافت می کنند.
عضو شورای شهر بوشهر ادامه داد: هم اکنون برای شرکتی که برساخت و سازهای غیر مجاز شهر بوشهر نظارت می کند ماهانه 2 میلیارد ریال پرداخت می شود که با این حجم پرداختی، وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر پسندیده نیست.
وی یادآور شد: این حجم ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته در بوشهر که در بخش های مختلف مسکونی و تجاری گزارش شده در حالی است که برای اجرای پروژه ها در محله های مختلف شهر مشکل کمبود زمین وجود دارد.
توسلی افزود: نظارت عالیه در تمامی قراردادهای منعقد شده شهرداری باید بدون تعارف باشد زیرا برای کارهای واگذار شده به پیمانکاران اعتبارات زیادی از محل شهرداری پرداخت می شود.
وی بیان کرد: شهرداری بوشهر اکنون حدود 80 تا 100 میلیارد ریال در ماه حقوق و دستمزد پرداخت می کند، این در حالی است که متوسط درآمد ماهیانه شهرداری بوشهر در 10 ماه گذشته تنها 30 میلیارد ریال بوده است.
توسلی ادامه داد: در بحث اعتبارات ارزش افزوده نیز در 10 ماه امسال دریافتی شهر بوشهر حدود 700 میلیارد ریال بوده است.
وی یادآور شد: بودجه شهرداری برای سال جاری یکهزار و 850 میلیارد ریال بسته شده است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.