به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: محل دفن زباله ها در استان بوشهر حصار کشی نشده و تصفیه خانه شیرآبه ندارند.
وی بیان کرد: در مرکز دفن زباله ایجاد چاله های دفن، لایه گذاری و کنترل گاز طبیعی ضروری است.
قلی نژاد ادامه داد: همچنین در این مراکز شیرابه ای که از سلول ها ایجاد می شود باید در تصفیه خانه فاضلاب تصفیه شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهارداشت:همه افراد نباید در مرکز دفن زباله وارد شوند و باید امکانات فراهم و درختکاری لازم در محدوده آن صورت گیرد.
قلی نژاد گفت: استاندارد نبودن محل دفن زباله های شهری در بوشهر سبب آلودگی خاک شده و این مراکز از کانون های آلودگی خاک هستند که این مهم باید در کارگروه های مدیریت پسماند استان مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: احداث تصفیه خانه فاضلاب مدرن و استاندارد شهرهای ساحلی بوشهر ضروری است.
قلی نژاد تاکید کرد: اکوسیستم دریایی نباید مورد غفلت قرار گیرد زیرا امروز وضعیت خوبی ناشی از تخلیه فاضلاب های شهری به دریا نداریم.
وی یادآور شد: در برخی شناگاه ها نیز آلودگی وجود دارد که با نصب پرچم زرد به مردم هشدار لازم داده می شود.
قلی نژاد اضافه کرد: تخلیه فاضلاب شهری و ورود برخی فاضلاب های صنعتی علت مهم آلودگی دریا در محدوده دریایی استان بوشهر است.
وی اظهار داشت: در این ارتباط ایستگاه های پایش دریایی استان در حال مشخص شدن است و تا نیمه بهمن سال جاری ایستگاه های پایش های دریایی از لحاظ میکروبی و زیست محیطی در بیش از 50 ایستگاه استان بوشهر آغاز می شود.
قلی نژاد ادامه داد: با این کار می خواهیم ماهانه ایستگاه های دریایی را پایش و بعد از این پایش منابع مشخص می شود که کدام شهرداری یا صنعت بیشترین سهم در وارد کردن فاضلاب به دریا را دارند.
وی افزود: بعد از طی این فرایند است که می توان وارد پیگیری مدیریتی و سپس قضایی در این زمینه شد و نسبت به استانداردسازی فرایندها اقدام کرد.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.