به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز دوشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در این راستا از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان حمایت خوبی صورت گرفته که این رویه همچنان ادامه می یابد.
وی بیان کرد: بودجه حوزه علم و فناوری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خلاق و کارآفرین افزایش یافته به گونه‌ای که بودجه استان بوشهر در این عرصه سال آینده بیش از 70 درصد نسبت به جاری رشد دارد.
معاون رئیس جمهوری افزود: با اقدام های انجام شده تحولات در حوزه علم و فناوری کشور و بویژه استان بوشهر به عنوان یکی از پنج منطقه ویژه علم و فناوری کشور مشهود و این مهم در فضاهی دانشگاهی استان بخوبی متبلور شده است.
ستاری تاکید کرد: مشکلات استان بوشهر در همه عرصه‌ها باید با تلاش و برنامه‌ریزی جوانان در حوزه علم و فناوری برطرف شود.
وی ادامه داد: توسعه استان بوشهر توسعه ای دریا محور است که در ارتباط با عرصه دانش دریا و تولید محصولات دانش بنیان این حوزه افزایش خوبی رقم خورده است.
ستاری افزود: استان بوشهر در عرصه توسعه کارآفرینی فناورانه رشد قابل توجهی پیدا کرده تا جایی که که صادرات این حوزه بویژه در بخش آی تی محقق شده است.
وی اظهارداشت: استان بوشهر در عرصه‌‌های مختلف نفت، گاز، شیلات و گردشگری دارای ظرفیت بالایی است که باید در عرصه ارزش افزوده صنعت نفت توجه بیشتری به آن شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یکروزه خود به استان بوشهر از واحدهای فناور گروه صنعتی پلیمر، شرکت دانش بنیان شاخه زیتون لیان، صنایع شیمیایی، پایلوت مرکز بین المللی توسعه نرم افزار خلیج فارس، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شرکت های مستقر در ساختمان جدید پارک علم و فناوری این استان بازدید می کند.
افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه خلیج فارس، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و شرکت در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه های سفر ستاری به بوشهر است.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.