به گزارش ایرنا، مازیار هوشمند روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه شهرستان دشتی افزود: مطبوعات و رسانه‌های کشور، از جمله مطبوعات و مراکز خبری استانی به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل رشد فرهنگ عمومی کشور نقشی اساسی در جهت تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری و اشاعه ارزش های انقلابی و تنویر افکار عمومی ایفا می‌کنند.
وی با قدردانی از ویژه فرماندار دشتی به خبرنگاران یادآورشد: به تشکیل خانه مطبوعات در این شهرستان کمک می کنیم
هوشمند اضافه کرد: در دشتی ٢ رسانه مجوز دار وجود دارد و ٣ رسانه نیز در نوبت اخذ مجوز است و بر اساس بخش نامه برای تشکیل نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان ها باید حداقل ٢٠ نفر در خانه مطبوعات عضو باشند.
رییس خانه مطبوعات استان بوشهر ادامه داد: تمرکز بر نشریات محلی و تقویت آن ها جزو وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است چون سبب توسعه فرهنگ و حتی اقتصاد می شوند.
فرماندار دشتی نیز گفت: رسانه ها در امید آفرینی و ایجاد اعتماد می توانند کمک بزرگی برای مسئولان باشند.
عبدالله نادری افزود: خانه مطبوعات اتاق فکری برای راهبری مطبوعات است .
وی اظهارداشت: مطبوعات نقش مهمی در رشد و ارتقای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ملت ها و نظارت، نقد و بهبود عملکرد دولت ها دارند.
وی اضافه کرد: نقش عمده نشریات محلی به عنوان بازتاب ‌دهنده رویدادها و مشکلات منطقه‌ای در جهت ‌دهی نیروها و برنامه‌ریزی‌ برای رفع نارسایی‌ها و توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست.
نادری ادامه داد: جای خوشحالی و افتخار است که یک هم استانی مدیر عامل خانه مطبوعات کشور است و یک فرصت و ظرفیت بزرگ برای جامعه فرهنگی و رسانه ای استان است.
وی با قدردانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در برگزاری این نشست و اهتمام در تشکیل خانه مطبوعات در دشتی تصریح کرد: تاکنون نشست های مختلفی با خبرنگاران داشته ام و برای تشکیل خانه مطبوعات نیز آمادگی کامل جهت حمایت و مساعدت داریم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز با تقدیر از حمایت فرماندار از خبرنگاران و حضور و اهتمام مدیر عامل خانه مطبوعات کشور اظهار کرد: خانه مطبوعات و رسانه ها برای تحرک بخشیدن به جامعه برای مشارکت در توسعه و ایجاد همگرایی نقش مهمی بر عهده دارند .
حمید زارعی افزود: از اصحاب رسانه دشتی درخواست دارم تا با حضور پررنگ در تشکیل خانه مطبوعات، این اداره را در مهمترین گام ساماندهی حوزه مطبوعات یاری دهند.
7206/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.