به گزارش ایرنا، آیت‌‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: علم علاوه بر اینکه سبب اقتدار جامعه است انسان را در مسیر کمال و سعادت قرار می دهد.
وی بیان کرد: اکنون تحول مهمی در عرصه تبدیل علم و دانش به محصولات تجاری انجام شده که این امر نشان از پیشرفت ایران اسلامی در این عرصه است.
صفایی بوشهری رشد علم و فناوری در جامعه را مایه اقتدار و توسعه کشور دانست و افزود: استان بوشهر از دیرباز در عرصه علم و فناوری نقش آفرینی داشته که این مهم باید در اقتصاد کرانه‌ای بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: استان بوشهر از دیرباز با کشورهای مختلف در حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیای شرق ارتباط داشته که این مهم ظرفیت بزرگی در عرصه علم و دانش در استان ایجاد کرده به‌گونه‌ای که تاریخ استان در عرصه دانش درخشان است.
صفایی بوشهری ادامه داد: در مناطق ساحلی از جمله استان بوشهر باید به طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای توجه ویژه‌ای شود چراکه این مهم نقش ویژه‌ای در افزایش تولید ناخالص ملی دارد.
وی تصریح کرد: آینده استان بوشهر صنعتی در عرصه انرژی هسته‌ای و فسیلی است که باید دانش آموزان به این سمت گرایش داده شوند.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: قابلیت‌های فناورانه و دانش بنیان در استان بوشهر افزایش یافته و بر اساس این ظرفیت بوشهر باید به استان دانش بنیان و فناوری تبدیل می‌شود.
وی همچنین با تاکید بر توجه به صنایع پایین دستی در عرصه صنعت نفت و پتروشیمی افزود: استان بوشهر قطب صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در کشور است ولی با این وجود تاکنون یک صنایع پایین دستی در عرصه پتروشیمی استان ایجاد نشده که باید برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی صورت گیرد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.