به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز دوشنبه درجلسه شورای اداری این شهرستان افزود: در برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر امسال که امام جمعه رئیس شورای راهبردی و سیاست گذاری چهلمین سالروز پیروزی انقلاب را عهده دار است، مردم همراه و مشارکت داده شوند.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه دهه فجر امسال با ایام فاطمیه دوم تقارن دارد باید طوری برنامه ریزی شود که هم برنامه های جشن انقلاب و هم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به نحو مطلوب و باکیفیت برگزار شود.
وی گفت: هیات های مذهبی در برنامه های ایام فاطمیه و جشن های انقلاب حضوری پررنگ داشته باشند.
فرماندارگناوه افزود: باتوجه به اینکه راه اندازی اتوبوس انقلاب در روستاهای استان بوشهر توسط اداره کل اجتماعی فرهنگی استانداری در دستور کار قرار دارد از دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاهای این شهرستان انتظار داریم همکاری مضاعف کنند.
وی اظهارداشت: افتتاح طرح ها در این شهرستان باتوجه به شرایط کشور کمتر از سال های قبل نیست و مدیران درتلاش هستند با رفع موانع و مشکلات در زمان مقرر تکمیل و به بهره برداری برسد.
پاک نژاد، توجه به حوزه راهسازی را نگاه خاص دولت به این شهرستان دانست و گفت: در هفته گذشته بزرگراه گناوه - دیلم باحضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تقدیم مردم شد.
وی یکی از مشکلات و موانع تاخیر در قطعاتی از اجرای بزرگراه گناوه - دیلم را مطالبه های مالکان معارض عنوان کرد و افزود: به منظور حل این مشکل پیگیری و نشست های متعددی با مقام های استان و مالکان برگزار و با اختصاص هفت میلیارد ریال از محل تملک دارایی ها به آنها گامی مهم در راستای سرعت بخشی و تکمیل این طرح برداشته شد.
فرماندار گناوه به عمده خدمات صورت گرفته به مردم این شهرستان در2 سال اخیر اشاره کرد و گفت: توجه به بهبود وضعیت راه ها بخشی از اقدام های صورت گرفته است که در این ارتباط این شهرستان موفق و در پنج نقطه کار شد.
وی افزود: راه گناوه به میشان، گوره و گچساران، گناوه به برازجان، ساحلی ریگ به گناوه، تعریض راه های روستایی، دو طرفه شدن و روشنایی بلوار مال قاید و شروع عملیات جاده ساحلی روستای مال خلیفه به شهر گناوه از عمده اقدام های صورت گرفته در حوزه راههاست.
پاک نژاد، گازکشی روستاها، پیگیری و تحقق مطالبه های درمانی و پزشکی، احداث بوستان های امید، افزایش اعتبارات شهرداری از محل ارزش افزوده، احداث سالن های ورزشی و مراکز رفاهی و توجه به رونق بازار و گمرک از دیگر خدمات انجام شده در این مدت است.
فرماندار گناوه گفت: در زمینه تسهیلات اشتغالزایی نیز این شهرستان توانسته بیشترین سهمیه را دربین شهرستان های استان بوشهر جذب کند.
وی ادامه داد: افزایش احداث خانه های بهداشت در روستاهای این شهرستان در دستور کار قرار داشت که هم اینک بیشتر آنان بهره می برند و تعدادی نیز در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسند.
فرماندارگناوه افزود: عملیات اجرایی طرح احداث دیوار فرودگاه که از خواسته های 52 سال مردم این منطقه است در برنامه های دهه فجر قرار دارد.
وی با اشاره اینکه شهرستان همه ساله در تعطیلات نوروز پذیرای جمعیت زیادی از هموطنان است، افزود: به منظور خدمات دهی شایسته به هموطنان درتعطیلات نوروز سال آینده ستاد خدمات سفر این شهرستان فعال و کمیته های 12 گانه تشکیل و تاکنون نشست های متعددی برگزار شده است.
وی اضافه کرد: توجه به اشتغالزایی و کسب درآمد از اهداف اصلی ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان بویژه در روستاهاست.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.