به گزارش ایرنا، عبدالحسن رفیعی پور روز دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تنگستان افزود: کتاب یک عنصر تاثیر گذار درارتقای سطح علم، آگاهی و توسعه جامعه بشری است ولی به طور معمول به یکی از کم توجه ترین عنصرجامعه تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون یک جلسه انجمن کتابخانه های عمومی درشهرستان تنگستان برگزاری شده است اظهار داشت: اکنون در جامعه به کتاب و کتاب خوانی توجه شایسته نمی شود که توقع داریم دانش آموزان، دانشجویان، فعالان اجتماعی و سیاسی برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه توجه کنند.
فرماندارتنگستان ادامه داد: همه ما بایستی دبرای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتاب خوانی، آگاهی و افزایش علم در جامعه تلاش کاربردی انجام دهیم.
وی یادآور شد: برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید توسعه کتابخانه های عمومی که یکی از عوامل رشد، توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار تنگستان گفت: با توجه به جمعیت قابل توجه روستایی این شهرستان توسعه کتابخانه های عمومی در روستاهایی با حداقل دارای 1500 نفر جمعیت ضروری است.
وی افزود: کتابخانه های عمومی شهرستان تنگستان برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در شهرستان نسبت به برپایی ایستگاه های کتاب و کتابخانه های سیار در دستگاه های اجرایی، بیمارستان و مدارس اقدام کنند.
رفیعی پور گفت: آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه باید فرهنگ سازی کند در ارتباط هر هدیه ای که به دانش آموزان داده می شود همراه آن یک کتاب باشد.
فرماندار تنگستان افزود: برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید کتاب در دسترس مردم قرارگیرد و زمانی که کتاب در اختیار مردم قرار گرفت می توان بحث توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی درجامعه را نهادینه کرد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تنگستان گفت: در زمان حاضر 10 کتابخانه عمومی درا ین شهرستان فعال است که از این شمار سه کتابخانه شهری و هفت کتابخانه روستایی هستند.
عنایت شهبازی افزود: در زمان حاضر چهار هزار و 445 نفر در این کتابخانه ها عضو هستند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت شهرستان تنگستان روستایی است هنوز برخی از روستاهای این شهرستان از داشتن کتابخانه محروم هستند.
شهبازی اظهار داشت: برخی از کتابخانه های فعال در این شهرستان فضای مناسبی ندارند که باید برای توسعه زیرساخت ها در این بخش تلاش شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.