مهرداد ستوده روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: با برنامه ریزی و تلاش های انجام شده امروز روستائیان به دنبال آسفالت کوچه های خود نیستند بلکه به دنبال حفظ بافت روستایی و تبدیل به روستاهای هدف گردشگری هستند.
ستوده بیان کرد: با تدوین سند گردشگری استان بوشهر پروژه بوشهر توریسم 2022 طراحی و تلاش می شود با توجه به ظرفیت های گردشگری موجود این بخش متحول شود.
وی یادآور شد: براین اساس طرح گردشگری توریسم 2022 در شهرهای بوشهر، گناوه و کنگان، 24 روستا و2منطقه عشایری استان بوشهر به صورت پایلوت اجرا می شود.
ستوده اضافه کرد: در این طرح یک خیابان گردشگری در هر شهر تعیین می شود که گردشگران بدون دغدغه ترافیک و تردد خودرو به ساحل دسترسی داشته باشند.
وی اظهار داشت: همچنین گردشگری روستایی، شهری، عشایر و دریا در این طرح به صورت جداگانه دیده شده و تلاش می شود ظرفیت و زیرساخت های استان بوشهر در بخش های مختلف از جمله جاده ها، تخت ها، هتلینگ، مساحت سالن های همایش، شناورهای تفریحی، میزان اقامت در حوزه عشایر و اقامتگاه های روستایی مشخص شود.
وی تاکید کرد: برنامه بوشهر توریسم 2022 به صورت مردم محور و با نگاه به طبیعت بکر و دست نخورده استان بوشهر که نیاز به معرفی دارد، اجرا می شود.
ستوده گفت: صنعت گردشگری می تواند رونق اقتصادی و درآمد زایی قابل توجهی برای مردم منطقه بویژه روستائیان داشته باشد و با توجه به محدودیت منابع اعتباری تلاش می شود با مدیریت اعتبارات موجود پروژه های نیمه تمام با درصد فیزیکی بالا و مورد نیاز مردم در استان بوشهر عملیاتی شود.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: ر این ارتباط در هفته دولت امسال 12هزار میلیارد ریال پروژه به بهره برداری رسید که نسبت به هفته دولت سال گذشته 110 درصد افزایش نشان می دهد.
ستوده اضافه کرد: با توجه به برطرف شدن موانع طرح های در دست اجرا، تعداد قابل توجهی پروژه در دهه فجر بهره برداری می شود.
وی یادآور شد: رو راست بودن با مردم از اولویت های کاری این معاونت است و تلاش می شود با برنامه ریزی مدون و اصولی پروژه های وعده داده شده در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
ستوده اضافه کرد: از 13هزار میلیارد ریال اعتبارات استان از محل منابع مختلف تاکنون 6 هزار میلیارد ریال جذب شده است.
وی یادآور شد: 9هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای سال آینده استان بوشهر پیش بینی شده است که انتظار می رود این میزان اعتبار افزایش یابد.
ستوده افزود: امسال تاکنون چهار هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی به دهیاری ها و شهرداری های استان بوشهر پرداخت شده است این درحالی است که سال گذشته چهارهزار و 240 میلیارد ریال اعتبار از این محل پرداخت شده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.