به گزارش ایرنا، ارمغان انقلاب اسلامی برای مردم استان بوشهر ادعا نیست بلکه واقعتی روشن است که با بررسی چند شاخص توسعه ای می توان به این مهم پی برد.
تنها توجه به زیرساخت های عمرانی، بهداشت و درمان و آموزش عالی آئینه ای تمام نما از کارنامه زرین 40 سال عمر با برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در استان بوشهر است.

** حوزه تقسیمات کشوری و جمعیتی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در تقسیمات سیاسی استان بوشهر در اوایل انقلاب 2 شهرستان داشته که اکنون شمار آنها پنج برابر شده و به 10 شهرستان رسیده و شهرها نیز از 6 به 38 شهر افزایش یافته است.
رضا عوض پور درگفت و گو با ایرنا با اشاره به سه برابر شدن جمعیت استان بوشهر در چهار دهه عمر انقلاب اسلامی و افزایش از حدود 400 هزار نفر به یک میلیون 200 هزار نفر اظهار داشت: ضریب شهرنشینی در این استان بیش از 2 برابر رشد داشته و از میانگین کشور فراتر رفته است.
عوض پور یادآور شد: سهم جمعیتی استان بوشهر در کشور از 9 دهم به 1.5 درصد رسیده است.

** نرخ فعالیت اقتصادی، رشد 1000 برابری صادرات
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در طول چهار دهه عمر انقلاب اسلامی میزان مشارکت اقتصادی مردم استان بوشهر (نرخ فعالیت) از 26 به 37.7 درصد و نرخ اشتغال از 83 به 89 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در این مدت ارزش واردات استان بوشهر از 746 میلیون دلار به 2 میلیارد و 350 میلیون دلار افزایش پیدا کرده که این افزایش 215 درصد برآورد شده است.
عوض پور ادامه داد: واردات استان در چهار دهه گذشته از حیث وزن از 666 هزار تن با 75 درصد رشد به یک میلیون و 166 هزار تن افزایش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: در صادرات نیز استان بوشهر 14.6 میلیون دلار با رشد هزار برابری به 14 میلیارد و 795 میلیون دلار رسیده است.
عوض پور ادامه داد: صادرات استان بوشهر از لحاظ وزنی نیز از 27 هزار تن به 37 میلیون و 806 هزار تن افزایش یافته است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: توسعه خدمات گمرکی برای رونق اقتصادی از دیگر خدمات نظام جمهوری اسلامی در استان بوشهر است.
مهرداد ستوده افزود: برای سرعت بخشی در امور گمرکی سامانه های مختلفی از جمله جامع امور گمرکی و اظهارالکترونیکی در گمرک های استان بوشهر راه اندازی شده است.
وی، استقرار پنجره واحد تجارت فرامرزی و حذف فیزیکی اسناد برای برقراری دولت الکترونیک، راه اندازی سامانه های مختلف در حوزه های مالی و اداری گمرک و برقراری ارتباط سیستمی با نظام بانکی کشور را از جمله این سامانه ها معرفی کرد.
ستوده بیان کرد: با هدف روان سازی تجارت، شفاف سازی و جلوگیری از فساد فضای بایگانی و مدیریت اسناد گمرکی در بوشهر اصلاح و بهسازی و با استقرار سامانه درهمه گمرکات استان از امکان جعل اسناد و مهرهای گمرک پیشگیری شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین با هدف تحقق گمرک الکترونیک امروز زیرساخت شبکه رایانه ای در استان بین ستاد نظارت و گمرکات تابعه و برقراری ارتباط مخابراتی همه گمرکات استان با گمرک ایران انجام شده است.
وی گفت: اجرای پروژه کارشناسی متمرکز در سالن واردات، حذف کاغذ از همه فراینده های گمرکی و انجام همه رویه های گمرکی شامل واردات قطعی، صادرات، متروکه، مرجوعی، ملوانی و اتوماسیون اداری به صورت الکترونیک و توسعه و تجهیز گمرکات استان به زیرساختهای شبکه رایانه و عملیاتی کردن سامانه های اجرایی گمرک از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است.
وی در باره توسعه امکانات بندری بیان کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر تجاری استان از یک میلیون و 200 هزار تن با افزایش هشت برابری به هشت میلیون و 200 هزار تن رسیده است.
ستوده اظهار داشت: با توجه به اهمیت جذب سرمایه گذار غیردولتی در بخش بنادر تاکنون پنج هزار و 200 میلیارد ریال و در سازمان دولتی نیز پنج هزار و 720 میلیارد ریال اعتبار در استان سرمایه گذاری شده است.

** رشد صنعت و اشتغال
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: در شاخص صدور پروانه صنعتی نیز استان بوشهر در طول 40 سال گذشته با افزایش 37 برابری از 17 پروانه به 648 پروانه صنعتی رسیده است.
وی اضافه کرد: این استان در شاخص میزان اشتغال صنعتی نیز از یکهزار 363 نفر با رشد بیش از 17 برابر به 25 هزار و 359 نفر اشتغال صنعتی دست پیدا کرده است.
عوض پور اظهار داشت: استان بوشهر در اوایل انقلاب حتی یک شهرک یا ناحیه صنعتی نداشت ولی اکنون با گذشته چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی از 20 ناحیه و شهرک صنعتی برخوردار شده است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: در 40 سال گذشته 19 شهرک و ناحیه صنعتی در استان بوشهر راه اندازی شده است این درحالی است که درگذشته هیچ اقدامی در این بخش انجام نگرفته بود.
ستوده اضافه کرد: در زمان حاضر 6هزار واحد صنعتی با سرمایه گذاری 63 هزار میلیارد ریال و اشتغال 21 هزار نفر در شهرک و ناحیه های صنعتی استان بوشهر فعال شده است.
وی احداث سه کارخانه سیمان با تولید سالانه چهار میلیون تن، احداث 18 واحد پتروشیمی با تولید بیش از 100 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی و واگذاری حدود 350 واحد معدنی با استخراج سالانه حدود 15 میلیون تن و اشتغال بیش از 2 هزار نفر از جمله دستاوردهای صنعتی استان بوشهر پس از انقلاب اسلامی است.

**افزایش 926 درصدی تولیدات کشاورزی
وی یادآور شد: جایگاه استان بوشهر در تولید ناخالص کشور با 4.5 درصد در میان استان های کشور رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در ارتباط با حوزه کشاورزی گفت: میزان تولید کشاورزی این استان در چهار دهه گذشته از 74 هزار و 479 تن با رشد 926درصدی به یک میلیون و 460 هزار تن رسیده است.
وی افزود: عملکرد واحد سطح در هر هکتار این استان در حوزه کشاورزی با 726 درصد رشد از نیم تن به 3.6 تن در هکتار افزایش پیدا کرده است.
عوض پور ادامه داد: در اول انقلاب این استان کشت گلخانه ای و سیستم آبیاری نوین نداشته که در این شاخص ها استان اکنون به ترتیب از 125 هکتار کشت گلخانه ای و 29 هزار و 795 هکتار سطح زیر پوشش سیستم های نوین آبیاری برخوردار است.
وی یادآور شد: ضریب پوشش مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان بوشهر در 40 سال گذشته از 2 دهم درصد با رشد 450 درصدی به 1.1 دهم رشد پیدا کرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در شاخص صنایع تبدیلی کشاورزی نیز استان بوشهر که در 40 سال پیش از هیچ واحدی برخوردار نبوده اکنون 233 واحد را در خود جای داده است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: میزان تولیدات دامی از 30 هزار تن قبل از انقلاب اسلامی در استان بوشهر اکنون به 85هزار تن رسیده است.
ستوده افزود: در مجموع 690 سازه آبخیزداری در استان بوشهر احداث شده که حجم آبگیری (مخزن) این سازه ها در هر آبگیری حداقل 20میلیون متر مکعب است.
وی بیان کرد: استفاده از زمین های شوره زار و غیرقابل کشت استان برای تولید میگوی پرورشی و تولید 60 درصد میگوی پرورشی کشور از جمله مهمترین دستاوردهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بخش شیلات در استان بوشهر است.
ستوده یادآور شد: تاکنون هفت هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در استان واگذار شده که از این میزان 70 درصد معادل پنج هزار هکتار به عنوان سطح مفید تلقی می شود.
وی اضافه کرد: افزون براین در زمان حاضر سه هزار و 500 هکتار سطح قابل واگذاری نیز وجود دارد که به این ترتیب زمین های قابل کشت به بیش از 10 هزار هکتار می رسد.
وی افزود: در زمان حاضر از پنج هزار هکتار سطح مفید پرورش میگو استان بوشهر چهارهزار و 400 هکتار فعال است و تلاش می شود تا سال آینده این سطح به پنج هزار هکتار برسد.

** راه و حمل و نقل
عوض پور در ارتباط با زیرساخت های حمل و نقل استان بوشهر گفت: در 40 سال گذشته فرودگاه های عملیاتی استان بوشهر از 2 به پنج فرودگاه افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این استان در اوایل انقلاب بزرگراه بین شهری نداشت که این شاخص اکنون به برکت چهار دهه انقلاب به 638 کیلومتر رسیده است.
عوض پور اظهار داشت:در مدت یاد شده استان بوشهر در شاخص راه اصلی بین شهری نیز از 130 به یکهزار و 244 کیلومتر رسیده و به نوعی رشد 8.5 برابر را تجربه کرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: این استان در شاخص راه روستایی آسفالته نیز در اول انقلاب راه آسفالت نداشته ولی اکنون یکهزار و 629 جاده آسفالت روستایی دارد.
وی یادآور شد: تراکم راه در 100 کیلومتر مربع در استان بوشهر در40 سال گذشته از 2.5 به 19.2 درصد افزایش یافته است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: بانگاه توسعه ای در بخش راهداری و حمل و نقل امروز بعد از چهل سال سه پایانه بار و شهرک حمل و نقل، 6 پایانه مسافر عمومی فعال، 118 سامانه حمل و نقل هوشمند ،12 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی احداث شده است.
وی افزود: همچنین در بخش هواشناسی در گذشته تنها یک ایستگاه سینوپتیک هواشناسی در استان وجود داشت این درحالی است که امروز این تعداد به 9 دستگاه افزایش یافته است.

** حوزه زیربنایی، رشد ضریب گاز رسانی از صفر به فراتر از 90 درصد
عوض پور ادامه داد: استان بوشهر از حیث برخورداری مناطق شهری و روستایی از شبکه گاز رسانی که در اوایل انقلاب هیچکدام از خانوارهای این استان از شبکه گاز شهری برخوردار نبودند، اکنون 99 درصد خانوارهای شهری و و 94 در روستاییان استان بوشهر از شبکه گاز خانگی برخوردار شده اند.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: این استان با وجود داشتن ذخایر مهم نفت و گاز ولی از نعمت گاز محروم بود و با صادرات گازبه اقصی نقاط کشور و دنیا استفاده از این نعمت خدادادی همواره به عنوان یکی از مطالبه های مهم مردم به شمار می رفت.
ستوده اضافه کرد: از 37 شهراستان بوشهربه 36 شهر و از 407 روستای بالای 20 خانوار جمعیت استان بوشهر براساس مصوبه وزارت نفت و شورای اقتصاد تاکنون به 397 روستای استان گازرسانی شده است و تلاش می شود تا پایان سال همه 10 روستای واجد شرایط باقی مانده ازگاز برخوردار شوند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 13 میلیارد مترمکعب گاز سالانه دربخش فروش خانگی، تجاری، عمومی و صنعتی در استان بوشهر به فروش می رسد و در این بخش استان رتبه پنجم و در بخش فروش گاز به صنعت با توجه به صنایع پارس جنوبی رتبه دوم کشور را دارد.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد از محل بند ق در سال 1395 مبنی بر گازرسانی به 21 هزار واحد صنعتی در سطح کشور سهم استان بوشهر 185 واحد صنعتی به غیر از شهرک های صنعتی بود که در زمان حال از این تعداد 126 واحد صنعتی در استان گازرسانی شده اند.
وی یادآور شد: تنها 46 صنعت دیگر در استان باقی مانده که تلاش می شود تا خرداد سال آینده گازرسانی آنها انجام و این پرونده در استان بسته شود.

** افزایش 15 برابری تولید آب
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: با انجام اقدامات زیرساختی میزان تولید روزانه آب در این استان از 25هزار مترمکعب پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به 382هزار مترمکعب افزایش یافته است.
شاپور رجایی گفت: همچنین در چهل سال گذشته 21هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی احداث، طول شبکه توزیع آب از یکهزار و 679 به سه هزار و 236 کیلومتر و طول شبکه فاضلاب از 10 به 547 کیلومتر رسیده است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر تعداد شهرهای دارای شبکه فاضلاب به سه شهر و آبشیرین کن های در مدار بهره برداری نیز به 2 مورد افزایش یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت : درصد روستاهای برخوردار از شبکه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی استان بوشهر نیز با رشد بیش از 5 برابری از 14 به 91 درصد افزایش پیدا کرده است در مناطق شهری نیز این شاخص با رشد 55 درصدی از 59 به 100 درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: شمار جمعیت زیر پوشش شبکه جمع آوری فاصلاب شهری استان بوشهر نیز اکنون 20 درصد است.

** برق
وی ادامه داد: شمار مشترکان برق خانگی استان در مقایسه با اول انقلاب از 37 هزار با افزایش بیش از 11 برابری به 447 هزار و 536 مشترک رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: شمار روستاهای برخوردار از شبکه برق خانگی نیز با رشد بیش از 45 برابری از 11 به 512 روستا افزایش یافته است.
عوض پور یادآور شد: در چهار دهه گذشته ضریب پوشش شبکه برق در استان بوشهر با رشد 330 درصدی از 28.2 به 93.8 درصد رسیده است.

** ارتباطات
وی درباره زیرساخت های ارتباطی استان بوشهر گفت: شمار روستاهای برخوردار از تلفن ثابت در چهار دهه گذشته با رشد 60 برابری از 9 به 552 روستا افزایش داشته است.
عوض پور یادآور شد: شمار تلفن های ثابت نصب شده در استان نیز از چهار هزار تلفن با افزایش 100 برابری به 421 هزار و 185 رسیده است.
وی ادامه داد: در این چهار دهه ضریب پوشش تلفن ثابت در استان بوشهر با رشد بیش از 691 درصدی از ا14.2 به 98.1 افزایش یافته است.
معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: شمار مشترکان تلفن همراه که پیش از انقلاب در استان بوشهر وجود نداشته یک میلیون و 69 هزار و 58 مشترک است.
ستوده افزود: کل فیبر نوری اجرا شده در استان بوشهر در زمان حاضر یکهزار و 639 کیلومتر است که پیش از انقلاب در این استان هیچ فیبر نوری وجود نداشته است.

** مسکن
معاون عمرانی استانداری بوشهر اظهارداشت: در چهل سال گذشته 152هزار و 138 واحد مسکونی به صورت دولتی به افراد واجد شرایط و فاقد مسکن در استان بوشهر تحویل شده است.
وی گفت: توجه به مسکن محرومان بویژه در مناطق روستایی و اجرای طرح هادی برای خدمت به روستائیان از جمله اقدامات مهم نظام جمهوری اسلامی است که در این ارتباط تاکنون هشت هزار و 239 واحد مسکونی و 11هزار و 920 واحد مسکن مهر احداث شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 39هزار و 795 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر استان بوشهر مقاوم سازی شده است.
قاسم قائدی افزود: در زمان حاضر 34هزار و 439 واحد مسکونی معادل 46 درصد هنوز مقاوم سازی نشده اند که باید تا پایان برنامه ششم توسعه مقاوم سازی شود.

** حوزه سلامت، امید به زندگی در بین بوشهری ها 20 سال افزایش یافت
عوض پور گفت: در شاخص بهداشت و درمان نیز سن امید به زندگی در استان بوشهر در چهار دهه گذشته با رشد 48درصدی از 50 به 74سال افزایش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: نسبت مرگ و میر کودکان به یکهزار تولد زنده نیز از 111 به 14 رسیده است که در این شاخص استان بوشهر در عمر انقلاب رشد منفی 88 را تجربه کرده است.
عوض پور بیان کرد: استان بوشهر در اوایل انقلاب تنها سه بیمارستان داشت که شمار این بیمارستان ها با رشد بیش از 6 برابر اکنون به 19 بیمارستان رسیده است.
وی یادآور شد: استان بوشهر در شاخص برخورداری از خانه بهداشت فعال روستایی از 20 به 223 خانه رسیده که این شاخص در چهار دهه عمر انقلاب رشد 10 برابری را تجربه کرده است.
عوض پور گفت: در شاخص تخت فعال بیمارستانی نیز استان بوشهر از 193 تخت فعال به یکهزار و 499 تخت رسیده و رشد 651 درصدی را داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: شمار پزشکان عمومی و متخصص استان بوشهر نیز از 67 به 679 پزشک افزایش یافته و در واقع رشدی 900 درصدی در این شاخص برای استان بوشهر رقم خورده است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: در40 سال گذشته اقدامات قابل توجهی در بخش بهداشت و سلامت در کشور و این استان انجام گرفته است.
ستوده افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 12 مرکز جامع خدمات سلامت در استان بوشهر فعال بود این درحالی است که امروز این تعداد به 84 مرکز رسیده است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که تا پیش از انقلاب هیچ مرکزی در زمینه بهداشت دهان و دندان در استان بوشهر فعال نبود اما به همت نظام جمهوری اسلامی امروز چهارکلینک دهان و دندان فعال است.
ستوده اضافه کرد: فعالیت 39 پایگاه سلامت، افزایش تخت های ویژه بیمارستانی از 10 به 180 تخت، مراکز دیالیز از 15 به 480 و احداث 35 پایگاه اورژانس از جمله اقدامات مهم نظام جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته در بخش بهداشت و درمان استان بوشهر است.

** حوزه فرهنگی و آموزش
وی در ارتباط با زیرساخت های حوزه فرهنگی استان بوشهر گفت: شمار کتابخانه های عمومی استان بوشهر در چهار دهه گذشته با رشد 733 درصدی از 9 واحد به 75 واحد افزایش افته است.
عوض پور بیان کرد: همچنین سالن های نمایش استان بوشهر نیز از 2 واحد با 750 درصد افزایش به 18 سالن رشد پیدا کرده است.
وی افزود: استان بوشهر در شاخص برخورداری از مجتمع های فرهنگی هنری و نشریات نیز در ابتدای انقلاب از این شاخص ها محروم بود ولی اکنون پس از گذشت چهار دهه از 19 مجتمع فرهنگی و 43 نشریه برخوردار است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در حوزه آموزش نسبت پوشش تحصیلی این استان از 63 به 97.2 درصد افزایش پیدا کرده و نسبت دانش آموز به معلم نیز از 38.1 به 24.5 دانش آموز کاهش یافته است.
عوض پور افزود: تراکم دانش آموزان در کلاس نیز در استان بوشهر در چهار دهه گذشت از 34.2 به 23.6 درصد رسیده است.
وی یادآور شد: تعداد مدارس ابتدایی این استان نیز 408 مدرسه با رشد 166 درصدی به 931 مدرسه افزایش پیدا کرده است.
عوض پور بیان کرد: در شاخص مدارس متوسطه اول نیز بوشهر با رشد بیش از 6 برابری از 54 به 415 مدرسه رسیده است.
وی گفت: استان بوشهر در شاخص برخورداری از مدرسه های متوسطه دوم نیز اوایل انقلاب تنها 17 مدرسه داشت که با رشد نزدیک به 20 برابری اکنون 348 مدرسه متوسطه دوم دارد.
عوض پور ادامه داد: این استان در شاخص برخورداری از دانشگاه نیز ابتدای انقلاب دانشگاهی نداشت ولی به برکت چهار دهه عمر انقلاب اکنون 52 دانشگاه، 58 هزار و 598 دانشجو و 722 عضو هیات علمی فعال دارد.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر بیان کرد: در قبل از انقلاب تنها 361 مدرسه در استان فعال بود این درحالی است که امروز بیش از سه هزار و 145 مدرسه در این استان فعال است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر تاکنون 6هزار و 181 کلاس درس با زیربنای یک میلیون و 75 هزار و 802 مترمربع زیربنا و با پنج هزار و 406میلیارد و 680 میلیون ریال اعتبار مقاوم سازی کرده است.

** عمران شهری و روستایی
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: از سال 1393 تاکنون 13هزار و 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده وصول شده که با این میزان اعتبار 320 پروژه در شهرهای استان اجرا شده است.
حمید بردستانی افزود: با پیگیری های انجام شده برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان 26 روستا به شهر تبدیل و شهرداری در این شهرها افتتاح و درجه 36 شهرداری استان ارتقا یافته است.
وی گفت: همچنین در این مدت 114دستگاه ماشین آلات خدماتی و عمرانی از سال 93 تاکنون جذب و 320میلیارد ریال اعتبار برای خرید قیر در اختیار شهرداری ها قرار گرفت.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: در این مدت 370 دهیاری تاسیس و درجه 352 روستا ارتقای یافته است.
فاطمه دهقانی افزود: با هدف ایجاد نشاط و سرگرمی 333بوستان روستایی و 145واحد زمین چمن مصنوعی در روستاهای استان بوشهر احداث و تکمیل شده است.
وی اضافه کرد: برای توانمند سازی روستائیان، جلوگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان از محل تفاهم نامه توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد علوی و بانک سینا در سال های 96 و 97 تعداد هزار و 32 شغل ایجاد شده است.
دهقانی یادآور شد: همچنین در این مدت 6 هزار و 283 میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده و آلایندگی در استان برای اجرای پروژه های عمرانی جذب شده است.
وی گفت: برای عمران و آبادانی و بهبود حمل و نقل و عبور و مرور روستاهای استان بوشهر تاکنون 2میلیون و 800 هزار مترمربع از معابر روستایی جدول کشی، زیرسازی و آسفالت شده است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: همچنین 512 هزار و 819 هکتار زمین برای ساخت مسجد، مدرسه، اداره و هتل به متولیان واگذار شده است.
وی احداث 139 زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال ، 134بوستان امید در استان بوشهر از دیگر خدمات انقلاب اسلامی برای عمران و آبادانی روستاهاست.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر اظهار داشت: در زمان حاضر 15 پایگاه امداد کوهستان، جاده ای، دریایی و هوایی به همراه تیم آنست و واکنش سریع در استان فعال و 2هزار و 160 امدادگر و نجاتگر به صورت رسمی و داوطلبانه با جمعیت هلال احمر استان همکاری می کنند.
قائدی اضافه کرد: همچنین 52 پایگاه شهری و جاده ای اورژانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و 56 پایگاه آتش نشانی روستایی و شهری با بیش از 80 خودرو و تجهیزات آتش نشانی در استان فعال است.
6047/7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.