به گزارش ایرنا، ارسطو ترکمان منش روز شنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: از این شمار 250 نفر غیربومی و در محدوده مناطق کارگری استان بوشهر جمع آوری شدند.
وی بیان کرد: معتادان پس از جمع آوری تحویل کمپ های ترک اعتیاد استان شدند تا از این طریق زمینه بهبودی آنها حاصل شود.
ترکمان منش یادآور شد: اکنون 13 مرکز ترک اعتیاد در 9 شهرستان استان بوشهر وجود دارد و تنها شهرستان فاقد مرکز ترک اعتیاد دیر است.
وی گفت: برای راه اندازی این مرکز در شهرستان دیر با توجه به پیدا شدن متقاضی انتظار می رود در آینده نزدیک مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان راه اندازی شود.
ترکمان منش افزود: با توجه به اینکه خدمات دهی مرکزهای ترک اعتیاد به نوعی غیر انتفاعی است از دستگاه های ذیربط و بویژه شهرداری ها انتظار حمایت بیشتری داریم.
وی گفت: در برخی از استان ها شهرداری ها نسبت به راه اندازی مرکزهای ترک اعتیاد اقدام کرده اند که این مهم می تواند الگویی برای شهرداری های استان بوشهر باشد.
ترکمان منش ادامه داد: ستاد مبارزه با موادمخدر در فعالیت های خود تاکید ویژه ای بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد دارد که در این ارتباط تاکنون برنامه های متنوعی را با استفاده از ظرفیت آنها به سرانجام رسانده است.
وی در ارتباط با کمیته توسعه مشارکت های مردمی مبارزه با موادمخدرگفت: این کمیته حدود 57 مصوبه داشته که از این شمار 91 درصد آنها اجرا شده و مابقی آنها نیز در دست اجراست.
ترکمان منش یادآور شد: برپایی نمایشگاه و برنامه های فرهنگی در تمامی شهرستان های استان از جمله برنامه های اجرا شده است.
وی با اشاره به برنامه های حمایتی برای معتادان بهبود یافته اظهار داشت: در این ارتباط به یکی از نانوایی های استان 500 میلیون رال پرداخت شد تا ساز و کار بکارگیری پنج نفر بهبو یافته را فراهم کنند.
ترکمان منش اظهار داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی برای اشتغال بهبود یافتگان و خانواده های آنها از جمله کارهای صورت گرفته در زمینه حمایت از بهبود یافته گان استان بوشهر است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.