به گزارش ایرنا، در این نشست وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی، کشت جایگزین، توسعه گلخانه، جلوگیری از صید ترال، برقی کردن چاه های کشاورزی، کمبود آب، جاده بین مزارع، اشتغال روستایی، آبخیزداری، طرح هادی، تسهیلات بانکی و منابع طبیعی از درخواست ها و مشکلات روستائیان شهرستان دیر مطرح شد.
رئیس شورای بخش مرکزی دیر گفت: اراضی روستای دمیگز برای پرورش میگو و ایجاد اشتغال جوانان بسیار مناسب است.
حیدر ابراهیمی افزود: اگر مشکل این اراضی توسط دولت برطرف شود 900 نفر در این سایت ها مشغول به کار می شوند.
وی گفت: در چهارسال گذشته با تلاش مسئولان چهره روستاها دگرگون شده و رضایت مندی روستاییان در پی داشته است اما تکمیل بوستان های امید در روستاها، کندی روند اجرای طرح جاده الی شمالی، اختصاص قیر رایگان و تکمیل جاده غربی شهر دیر از خواسته های مردم روستاهاست.
دهیار روستای شهنیا گفت: یکی از درخواست مهم دهیاران تشکیل تعاونی دهیاری برای درآمدزایی و پیگیری مسائل و مشکلات روستاهاست.
رضا حصیری افزود: نبود کارشناس حقوقی دهیاری، بازنگری طرح های هادی روستایی، سهمیه قیررایگان، آبخیزداری و اجرای طرح پرورش ماهی و میگو از درخواست های مردم روستاهاست.
دهیار روستای لمبدان پایینی گفت: مشکل اصلی مردم روستا در حوزه کشاورزی است که نیاز به حمایت و هدایت مسئولان دارد.
احمد زبیری نژاد افزود: مردم روستا درخواست دارند که به جای محصول گوجه فرنگی کشت جایگزین داشته باشند تا هرسال به دلیل نبود بازار و خسارت های احتمالی متضرر نشوند و بتوانند با خیال راحت به کشاورزی بپردازند.
وی گفت: یکی از راه های مهم اشتغال زایی در روستا، طرح های مشاغل خانگی است که مسئولان بیشتر مردم را حمایت کنند.
دهیار روستای عشایری چاه قد گفت: مردم عشایری چاه قد علاقه زیادی به پرورش زنبور عسل بصورت ارگانیک دارند که باید از طرف مسئولان حمایت شوند.
ناصر ناصررحیمی افزود: روستای چاه قد از نبود امکانات آب و برق رنج می برد و با مراجعه مکرر به دهیاری خواستار مشخص شدن اراضی خود توسط بنیاد مسکن هستند.
وی گفت: نبود توان مالی خرید مصالح، نبود بازارفروش صنایع دستی و جاده دسترسی از مشکلات این روستاست.
رئیس شورای اسلامی روستای تنگ خوش گفت: 2 سال پیش طرح هادی در روستا اجرا شد اما ادامه آن متوقف شده است که از مسئولان درخواست داریم این مشکل مردم را برطرف کنند.
عباس سلیمی افزود: توقف عملیات گازرسانی روستا، نبود شبکه آنتن دهی همراه اول و جاده دسترسی به روستا و وجود کوچه های خاکی از مسائل و مشکلات مردم روستای تنگ خوش است.
دهیار روستای کناری گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم انجام صید غیر مجاز ترال توسط شناورهای غیر بومی شهرستان است که باید با متخلفان برخورد جدی شود.
احمد ثابت افزود: جاده بین مزارع، ایجاد مرتع برای شتر، کمبود آب کشاورزی و شوری آب و برقی کردن چاه های کشاورزی از مشکلات و خواسته های کشاورزان این روستاست.
فرماندار دیر گفت: اقدامات مثبت و ارزنده دولت تدبیر و امید در زمینه عمران و خدمات روستایی چشمگیر است.
کریم علی حسنی افزود: همه تلاش خود را بکار بسته ایم تا آبادانی در روستاها محقق شود و روستاییان با خیال راحت به تلاش خود بپردازند و برای نیازهای اولیه خود به شهر مهاجرت نکنند.
وی گفت: امسال 146 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی روستایی در شهرستان پرداخت شده است.
فرمانداردیر اظهارداشت: مدیریت در روستا برای انجام کار بسیار مهم و می تواند در توسعه و عمران روستایی موثر باشد.
وی گفت: من از دهیاران و رئیسان شوراهای اسلامی روستا درخواست دارم که در روستای خود ظرفیت سنجی و برای ایجاد اشتغال مردم برنامه ریزی کنند تا هیچ بیکاری در روستا وجود نداشته باشد.
علی حسنی ادامه داد: نگاه دولت به روستا جنبه حمایتی دارد تا بتوانیم با تزریق اعتبار روستایی از فرصت ها استفاده کنیم و با ایجاد شغل و حمایت از مردم روستا جلو مهاجرت به شهر را بگیریم.
وی گفت: آنتن دهی روستای تنگ خوش جز مصوبات سفر استاندار بوشهر به شهرستان بود و برای انتقال پایدار و وسیع در این شهرستان برای اراضی پرورش میگو کارگروه تشکیل شده است.
فرماندار دیر توسعه محصولات گلخانه ای را مورد تاکید قرارداد و گفت: اکنون در سطح 72 هکتار محصول گلخانه ای در این شهرستان کشت می شود که در مقایسه با سایر شیوه کشت ها بسیار ناچیز اسن و توسعه آن به طور جدی در دستور کار است.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر دارای سه بخش مرکزی دیر، بردخون و آبدان و پنج شهر و 72 روستاست.
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.