به گزارش ایرنا، عبدالرسول عباسی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از پرستاران استان بوشهر افزود: در این ارتباط مقرر شده کارانه و اضافه‌کار پرستاران به صورت جداگانه پرداخت شود که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این زمینه به دانشگاه‌ها ابلاغ ‌شده است.
وی بیان کرد: با توجه به وعده سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر جذب 19هزار پرستار برای سال‌های 98 و 99 انتظار می رود تا سال آینده تعدادی نیرو در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جذب شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پرستاران به عنوان پیش قراولان سلامت جامعه به شمار می روند و پرستاری به معنی ایثار، آرامش، کمک بی‌ادعا به همنوع و تلاش برای سلامتی بیمار است.
سعید کشمیری افزود: پرستاران با وجود کمبود نیرو، امکانات و سختی کار ولی همچنان با تمام وجود در خدمت سلامت جامعه هستند.
وی بیان کرد: توجه به مسائل و مشکلات حوزه پرستاری وظیفه مدیریت دانشگاه است و برای بهبود مسائل و مشکلات این قشر پرتلاش همه توان خود را به کار گرفته‌ایم.
رئیس سازمان نظام پرستاری استان بوشهر گفت: پرستاران باجان و جسم انسان‌ها سروکار دارند بنابراین می‌طلبد مسئولان ارشد استان به این مهم و این نیروی عظیم انسانی توجه ویژه کنند و آنان را در حد مطلوب ببینند.
حسین پوپ افزود: کمبود نیروی انسانی و فاصله زیاد با حداقل استانداردها ازجمله مشکلات نظام پرستاری در استان بوشهر است.
وی ادامه داد: فاصله زیاد با حداقل استانداردها، نداشتن امکانات رفاهی، تبعیض و تاخیر در پرداخت مطالبات ناشی از تاخیر پرداختی مطالبات دانشگاه توسط بیمه ازجمله برخی از مشکلات پرستاری است.
در این آئین از پرستاران نمونه استان بوشهر تجلیل شد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.