به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: منطقه شکار ممنوع کوه مند به مساحت 61 هزار هکتار در 2 شهرستان دشتی وتنگستان قرار دارد.
وی یادآورشد: این منطقه برای نخستین بار در سال 1379 با تصویب سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد و در سال 96 این منطقه به مدت پنج سال دیگر به عنوان منطقه شکار ممنوع تمدید شده است.
وی یادآور شد: حضور انواع وحوش و پستانداران از جمله گربه جنگلی، وحشی و علفخواران بزرگ از قبیل کل و بز و قوچ و میش از شاخص های اصلی تنوع زیستی منطقه شکار ممنوع کوه مند است.
قلی نژاد با اشاره به سرشماری منطقه شکار ممنوع کوه مند اظهار داشت: این مهم توسط 14 گروه مختلف شامل محیط بان و کارکنان مجموعه محیط زیست این استان به مدت 2 روز اجرایی شد.
وی بیان کرد: در این سرشماری که حدود 40 درصد از کل منطقه شکار ممنوع مورد پایش قرار گرفته تغییر چشمگیری نسبت به ادوار گذشته مشاهده نشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در سرشماری صورت گرفته در این محدوده نزدیک به 100 راس کل و بز و 20 راس قوچ و میش لارستانی مشاهده شده است.
قلی نژاد گفت: نکته قابل توجه در این منطقه مشارکت دوستداران طبیعت و جوامع محلی منطقه در حفاظت در کنار ماموران محیط زیست است.
وی اضافه کرد: انتظار می رود با افزایش نیروی انسانی و تجهیزاتی در کنار همراهی همیشگی جوامع محلی منطقه و دوستداران طبیعت در آینده نزدیک شاهد بهبود هر چه بیشتر شاخص های حیات وحش در این مناطق باشیم.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.