حمید رضا کشفی روز دوشنبه در بازدید از آب شیرین کن 10 هزار مترمکعبی بوشهر افزود: از این میزان 210 هزار مترمکعب بهره برداری شده و 200 هزار مترمکعب در مناطق مختلف در دست ساخت است.
وی بیان کرد: 30 درصد از این آب شیرین کن ها در استان بوشهر احداث می شود که هم اکنون 20هزار مترمکعب از آب شیرین کن های استان بوشهر در حال بهره برداری و مابقی در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب سرمایه گذار است.
وی مهمترین آب شیرین کن های در دست اجرای استان بوشهر در بخش شهری را آب شیرین کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر و 25هزار مترمکعبی سیراف عنوان کرد.
کشفی گفت: استان بوشهر در حاشیه دریا قرار دارد و مطالعات احداث آب شیرین کن سراسر این استان را شامل می شود برهمین اساس با پیگیری استانداری برنامه های منسجمی برای تولید آب از طریق سیستم نمک زدایی توسط بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: تا پایان برنامه ششم توسعه 80 هزار مترمکعب در شبانه روز از طریق شیرین سازی به ظرفیت تولید آب استان بوشهر افزوده می شود.
معاون راهبری و نظارت دربهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که بخش خصوصی برای تهیه ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز با آن روبرو است پروژه ها با کندی پیش می رود که تلاش می شود با همکاری سایر نهادها این مشکل برطرف شود.
کشفی، در باره یارانه پرداختی دولت برای تامین آب گفت: امسال چهار هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی آب از تاسیسات آب شیرین کن اختصاص یافته است.
وی یادآور شد: همچنین برای سال آینده نیز با 50 درصد افزاش دولت 6هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی پیش بینی کرده است که در صورت تخصیص 100 درصدی مشکلی برای تامین هزینه های مورد نیاز برای خرید آب از بخش خصوصی نخواهیم داشت.
کشفی بیان کرد: برای تابستان آینده برخی استان ها از جمله هرمزگان، بوشهر، اصفهان و خراسان رضوی با مقداری کاهش آورد آب روبرو هستند که تلاش می شود با برنامه ریزی های لازم این کمبود جبران شود.
وی در مورد میزان آب بدون درآمد گفت: میزان آب بدون درآمد درکشور 23.5درصد است که در استان های مختلف این رقم متفاوت است و براساس بودجه سنواتی طرحی با عنوان بازسازی و نوسازی تاسیسات آب و فاضلاب در دستور کار است.
کشفی افزود: با توجه به ضرورت بازسازی خطوط انتقال آب در صورت تامین اعتبار این برنامه عملیاتی می شود.
وی گفت: با همراهی وزارت نیرو و مجلس شورای اسلامی برای تابستان 98 بسته ای با عنوان عبور از بحران 98 آماده شده که تلاش می شود با مشارکت بخش خصوصی بخش عمده ای از این برنامه عملیاتی شود.
وی بیان کرد: مشکل استان بوشهر تنها تولید آب نیست بلکه برخی از سامانه ها و خطوط تامین آب در این استان نیازمند بازسازی، ارتقا و نوسازی است که نیازمند تامین اعتبار است.
کشفی تاکید کرد: در کنار مدیریت مصرف تلاش می شود مردم استان بوشهر در تابستان 98 با کمترین زحمت روبرو شوند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.