به گزارش ایرنا، نورعلی عباسپور روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود:یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی پرداختن به این مسائل در مدرسه و تغییر رفتار است که باید بدرستی و مطابق سند تحول آموزش و پرورش که مبتنی بر ارزش های اسلامی است، انجام شود.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی و داشتن نسلی پویا و بانشاط همراهی خانواده‌ها با آموزش و پرورش ضروری است.
وی افزود: در حوزه تعلیم و تربیت مطالبه‌گری مناسب باید انجام شود.
عباسپور اظهارداشت: شورای آموزش و پرورش از مهمترین شوراهای استان هاست که برای بررسی مسائل و مشکلات این نهاد باید با حضور نخبگان و نهادهای مختلف برگزار شود.
وی افزود: رویکرد آموزش و پرورش مبنی بر تمرکززدایی، مدرسه محوری و توجه به بعد پرورشی و آموزشی است که باید در استان ها مورد توجه قرار گیرد.
استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر 800 کلاس درس در این استان نیازمند بازسازی، توسعه و مقاوم سازی است و مسئولان باید در این بخش فعالانه حضور یابند.
عبدالکریم گراوند افزود: حضور دانش آموزان در کلاس های درس تخریبی پذیرفتنی نیست و مسئولان باید زمینه حضور دانش آموزان در کلاس های درس ایمن را فراهم کنند.
وی بیان کرد: قبل از اینکه اتفاق ناگواری رخ دهد باید نسبت به برطرف کردن مشکلات کلاس های فرسوده و تامین کلاس های درس ایمن اقدام شود.
گراوند اظهار داشت: پذیرفتنی نیست که دانش آموزی در کلاسی که سقف آن چکه و یا احتمال فروریختن دارد تحصیل کند در این ارتباط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر باید با نظارت کامل مدارس تخریبی را شناسایی کند.
استاندار بوشهر ادامه داد: نباید بعد از وقوع حادثه برای نوسازی اقدام شود برهمین اساس برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نباید اجازه دهد دانش‌ آموزی در مدرسه تخریبی تحصیل کند.
وی برضرورت حضور خیران مدرسه ساز در کنار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر برای ساخت کلاس های درس ایمن برای فرزندان این آب و خاک تاکید کرد.
گراوند، برضرورت ارائه گزارشی کامل در زمینه وصول و محل هزینه پرداختی شهرداری ‌های استان بوشهر به آموزش و پرورش تاکید کرد.
استاندار بوشهر با اشاره به افزایش 170 درصدی پرداختی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: باید کارگروهی برای بررسی وضعیت پرداختی ‌ها تشکیل و مسائل در داخل سیستم حل شود.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اداری و اجرایی استان بوشهر مسائل را باید در بین خود حل کنند تا به دیگر قوا کشیده نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از سال 93 تاکنون 2هزار و 257 دستگاه کولر در مدارس شهری و 824 کولر در مدارس روستایی و محروم استان توزیع شده است.
ناصر کرمی افزود: استان بوشهر هشت هزار کلاس درس دارد و با مرور زمان برخی از این وسایل سرمایشی فرسوده و نیازمند جایگزینی هستند.
وی اضافه کرد: شهرداری های استان بوشهر تاکنون هشت میلیارد و 400 میلیون ریال برای حمایت از برنامه‌های آموزش و پرورش پرداخت کرده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: از مجموع 37 شهرداری این استان شهرداری‌های عالی‌شهر، چغادک، آباد، انارستان، بوشکان، کلمه، آبدان، نخل تقی و سیراف تاکنون به آموزش و پرورش سهمی پرداحت نکرده‌اند.
وی برضرورت پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل درآمدهای شهرداری ها تاکید کرد.
کرمی گفت: برای اجرای طرح توانمندسازی آموزگاران کارگروهی با همکاری دانشگاه خلیج فارس با هدف بررسی محتوای آموزشی و پرورشی در دست اجراست.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.