به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست با مسئولان آب و فاضلاب شهری استان بوشهر افزود: فصل گرما در این استان از خرداد ماه آغاز و باید با تلاش و برنامه‌ریزی جهادی منابع آب استان را آماده کرد.
وی اظهار داشت: ضعیف شدن منابع آب بوشیگان و چشمه ساسان سبب بحرانی شدن آب دشتستان شد وتابستان گذشته با تلاش نیروهای سپاه، بسیج، نهادهای مردمی و با کمک وزارت نیرو بخشی از مشکل آب این منطقه برطرف ولی اصل مشکل باقی است.
وی اضافه کرد: بحران آب در مناطق جنوبی کشور از جمله استان بوشهر مشکل تاریخی است و برای برون رفت از این معضل برنامه‌ریزی، مطالعه و تحقیق لازم است.
امام جمعه بوشهرگفت: بیش از 91 درصد منابع آب آشامیدنی استان از خارج تامین می شود که حل مشکل استان را پیچیده‌تر و سخت‌تر کرده است.
وی با تاکید بر اهمیت آبرسانی از خط بوشیگان و چشمه ساسان افزود: برای تقویت سفره های زیرزمینی باید خط آبرسانی کوثر تقویت و حفظ شود.
صفایی بوشهری گفت: در زمان حاضر استان بوشهر به 480 هزار مترمکعب آب در شبانه روز نیاز دارد که حدود 300 هزار متر مکعب از آن تامین و برای تامین این کسری باید چاره اندیشی شود.
امام جمعه بوشهر افزود: در زمان حاضر میزان هدر رفت آب از شبکه آبرسانی استان 48 درصد است و نوسازی و اصلاح این شبکه باید از برنامه های اصولی شرکت به شمار آید.
صفایی بوشهری برضروت تشکیل شورای عالی آب با حضور مسئولان بلندپایه وزارت نیرو با هدف بررسی، ارائه راهکار و چاره اندیشی در زمینه حل مشکلات آب آشامیدنی با حضور وزیر نیرو تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر 10 پروژه آب شیرین کن در شهرهای مختلف استان طراحی و مجوز آن صادر شده است
عبدالحمید حمزه پور افزود: با توجه به اینکه استان بوشهر در منطقه گرم و خشک قرار دارد تقویت منابع آبی استان از برنامه های مهم این شرکت است.
حمزه پور اظهار داشت: با توجه به شدت مشکل کم آبی در شهرستان دشستان در تابستان سال گذشته تلاش می شود با تامین اعتبار لازم پروژه های تعریف شده در این شهرستان اجرا شود.
وی افزود: برای حل مشکل آب رسانی در شهرستان دشتستان 350 میلیارد ریال پروژه طراحی و تدوین شده که هم اکنون 100 میلیارد ریال از این اعتبار تامین شده است.
حمزه پور، حفر و تجهیز چاه آب، نوسازی شبکه آبرسانی و اجرای پروژه های آبشیرین کن را از جمله پروژه های تعریف شده برای شهرستان دشتستان عنوان کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.