به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به فصل زمستان و نوسان قیمت ماهی در استان بوشهر فردی کلاهبردار با آگهی فروش عمده ماهی با قیمت بسیار پایین در فضای مجازی خریداران ماهی را ترغیب به خرید و پرداخت بیعانه می کرد.
وی بیان کرد: در این ارتباط چند روز پیش افرادی با مراجعه به پلیس مدعی شدند که در یکی از سایت‌های واسط فروش کالا با یک آگهی فروش ماهی بصورت عمده با قیمت بسیار پایین مواجه و مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب آن شخص انتقال دادند که بلافاصله پس از انتقال مبلغ شخص کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس آنها نشده است.
قاسمی اظهار داشت: با پیگیری‌های علمی و تخصصی افسران مبارزه با جرائم سایبری و ردیابی سرنخ های جرم، کلاهبردار مجرم در یکی از استان های همجوار بوشهر شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: کاربران فضای مجازی در هنگام خرید کردن از سایت‌های اینترنتی باید دقت کنند که سایت و فروشگاه مربوطه معتبر باشد و مطمئن شوند که مجوز فعالیت آنها در سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت و دارای نماد اعتماد الکترونیک یا Enamad یا در سایت ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی به نشانیsamandehi.irمتعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده باشد.
قاسمی هشدار داد: کاربران باید هوشیاری لازم را داشته و به صرف اینکه فروشنده اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خودش را ارائه داد این امر دلیل کافی برای اعتماد به فروشنده نیست زیرا ممکن است این اطلاعات ارایه شده کذب بوده و متعلق به فروشنده نباشد.
وی ادامه داد: از کاربران انتظار می رود به قیمت‌های استثنایی یا بسیار پایین‌تر از قیمت و ارزش واقعی کالا توجهی نکنند.
قاسمی یادآور شد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی در فضای مجازی از طریق مراجعه به سایتwww.cyberpolice.ir راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.