به گزارش ایرنا، پرهام جانفشان روز سه شنبه درجمع خبرنگاران در بوشهر افزود: بخش خصوصی تاکنون برای این بناها 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است و زمینه اشتغال مستقیم یکهزار و 20 نفر را فراهم کرده است.
وی اظهارداشت:درشهرستان بوشهر خانه نجفی به سرمایه گذار واگذار و سال آینده به بهره برداری می رسد و برای عمارت ملک و قلعه زائر خضر خان نیز به زودی تصمیم گیری می شود.
جانفشان اضافه کرد: طبق اصل 44 قانون اساسی همه ابنیه در اختیار دولت که قابل واگذاری و صرفه اقتصادی دارند باید به بخش خصوصی واگذار شود در این راستا صندوق احیا در خصوص واگذاری این ابنیه به دستگاههای اجرایی منع قانونی دارد.
وی یادآورشد: بناهایی که به بخش خصوصی به عنوان سرمایه گذار واگذار می شود مرمت و تجهیز می کند که به نسبت سرمایه گذاری انجام شده چند سال می تواند از آن بهره برداری کند.
جانفشان افزود: با توجه به قابلیتهای بی نظیر استان بوشهر در بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و همدلی موجود در استان در بحث احیا بناها و توسعه گردشگری جزو استان های ممتاز خواهد بود و در بعد گردشگری برنامه برای ایران 2020 این استان می تواند به مقصد گردشگران خارجی تبدیل شود.
رئیس هیات مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کاروانسرای ها و خانه های تاریخی باتوجه به وسعت ، ظرفیت و شان آنها می توان برایشان کاربری های مختلفی از جمله بوتیک هتل تعریف کرد.
وی یادآورشد: عمارت ملک در بوشهر نیز با توجه به وسعتی که دارد قابلیت تبدیل به بوتیک هتل دارد اما قبل از آن باید کار مرمت و استحاکم بخشی آن انجام شود.
جانفشان تاکید کرد: استان بوشهر باتوجه به ظرفیت های گردشگری و بافت تاریخی پرنشاطی که دارد می تواند به عنوان یک برند در توسعه گردشگری مطرح شود.
وی یادآورشد: بدلیل حمایت استان می توان بناهایی که از متصرفان تخلیه شده را تا قبل از سال به چرخه بهره برداری و مرمت وارد کرد.
این مقام مسوول گفت: کار اصلی صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی را ترمیم ابنیه تاریخی، به چرخه درآوردن و احیای آنها در اقتصاد کشور، اشتغالزایی و توسعه گردشگری است.
جانفشان افزود: صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی یک صندوق نوپایی است هرچند 10 سال است که شکل گرفته ولی تا قبل از دولت یازدهم فعالت چشمگیری نداشت و بیشتر کار پژوهشی انجام می داد ولی با تاکید رئیس جمهوری این صندوق در بحث واگذاری بصورت بهره برداری بناهای تاریخی، استفاده بهینه و به چرخه درآوردن آنها، رونق اقتصادی، گردشگری، اشتغال و مرمت نقش آفرینی می کند.
وی یادآورشد: در همین راستا مسئولیت این صندوق در بخش صنایع دستی و فرش دستبافت افزایش یافت و اساس نامه جدید این صندوق درحال تدوین است.
این مقام مسئول افزود: تلاش می شود تا پایان سال اساس نامه آن به تصویب دولت برسد و در شرایط جدید به عنوان صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستباف و احیای بناهای تاریخی تغییر نام می دهد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.