به گزارش ایرنا، فرج‌الله شکوهی‌پور روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی جوی و دریایی استان بوشهر نشان می‌دهد که از شامگاه چهارشنبه وزش باد شدید شمال غربی از سمت شمال خلیج فارس آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه این وضعیت در سراسر خلیج فارس ادامه می‌یابد و بر همین اساس از شامگاه چهارشنبه تا اویل روز شنبه هفته آینده به سبب باد شدید شمال غربی خلیج فارس بطور کامل مواج و طوفانی است.
شکوهی پور ادامه داد: انتظار می‌رود در روزهای پنجشنبه و جمعه سرعت وزش باید بر روی خلیج فارس به 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به 2.5 متر افزایش یابد.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی در خلیج فارس اجتناب شود.
شکوهی‌پور گفت: همچنین طی روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده نسبت به ایجاد تنش دمایی و رخداد صفر فیزیولوژی و در پی آن سرمازدگی در محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در این ارتباط توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت احتمالی در مزارع کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی گفت: طی روز چهارشنبه نیز با عبور امواج ناپایدار از جو استان، رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در بخش‌هایی از نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.