عبدالله کردگار روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: از دهم دی ماه جاری خدمات دهی اتوبوس های شهرداری بوشهر به مردم شهر چغادک و روستاهای دویره، احمدی و چاهکوتاه با نامه پلیس راه استان بوشهر مبنی بر رعایت مصوبه سال 94 هیات وزیران انجام شد.
وی اضافه کرد: براساس مصوبه سال 94 هیات وزیران خدمات دهی اتوبوس های درون شهری به شهرهای و روستاهای اطراف ممنوع است اما درصورتی که شورای ترافیک استان انجام سرویس دهی اتوبوس های شهرداری را به حومه تصویب کند، انجام این کار بلامانع است.
کردگار اظهارداشت: در این ارتباط از سرگیری خدمات دهی 15 دستگاه اتوبوس سازمان مدیریت حمل و نقل و مسافر شهرداری بندر بوشهر به شهرها و روستاهای حومه بوشهر در انتظار مصوبه شورای ترافیک است.
وی بیان کرد: با این وجود خدمات دهی به شهر عالی شهر با مسئولیت سازمان مدیریت حمل و نقل و مسافر شهرداری بندر بوشهر متوقف نشده که در چند روز آینده در صورت صادر نشدن مصوبه شورای ترافیک متوقف می شود.
کردگار یادآور شد: اکنون 15 اتوبوس شهرداری بوشهر به شهرها و روستاهای اطراف خدمات دهی دارند که از این شمار هفت اتوبوس ویژه شهر عالی شهر، پنج اتوبوس چغادک و مابقی مربوط به روستاهای دویره، احمدی و چاهکوتاه است.
وی اظهار داشت: این شمار اتوبوس روزانه 2 هزار مسافر را بین مناطق یاد شده و شهر بوشهر جابه جا می کنند که در بین آنها شمار قابل توجهی از دانش آموزان و کارگران وجود دارند.
کردگار افزود: با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی بدون شک این قشر برای رفت و آمد خود به بوشهر متحمل هزینه های گزافی می شوند که برای از سرگیری خدمات دهی اتوبوس ها باید روند صدور مصوبه شورای ترافیک استان در این زمینه تسریع شود.
وی گفت: اکنون با توقف فعالیت 15 اتوبوس نزدیک به 2 هزار مسافر رو به استفاده از سرویس های خصوصی آورده اند که تردد این شمار خودروهای شخصی در سطح جاده های ورودی بوشهر حجم قابل توجهی بار ترافیکی ایجاد کرده است.
کردگار بیان کرد: در این زمینه پیگیری های مختلفی با استانداری بوشهر، پلیس راه، فرمانداری آغاز شده است که انتظار داریم منجر به نتیجه مطلوبی برای ساکنان شهرها و روستاهای اطراف بوشهر در موضوع استفاده از خدمات اتوبوس ها شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.