به گزارش ایرنا، محمود قاسمی سه شب در نشست با راهبران آموزشی و کارشناسان ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در سیاست جدید آموزش‌ و پرورش، فعالیت های هدفمند و مهارت محور باید جایگزین نوشتن مشق شب شود.
وی بیان کرد: براین اساس باید فعالیت‌هایی به دانش آموزان تکلیف شود که در آن علم‌آموزی، اندیشه ورزی، تحقیق و تعامل بیشتر دانش ‌آموز با اعضای خانواده باشد.
قاسمی اضافه کرد: مشق شب در مدرسه هایی که مشمول این طرح هستند باید حذف شود چنانچه مشق شب برای دانش‌ آموزان دوره ابتدایی در مدرسه مشاهده شود، مدیر مدرسه عزل می شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: حذف کتاب‌ها و جزوه های کمک‌ درسی، کلاس‌ها و آزمون‌های چهار گزینه مدرسه کمک شایانی به روحیه دانش آموزان می کند.
وی اظهار داشت: طبق پیش بینی های انجام شده در سال آینده آموزش ابتدایی استان با کمبود نیروهای آموزشی رو برو است که باید چاره ای اندیشیده شود چون در مقابل کمبود هر نیرویی ممکن است کلاسی تعطیل شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شالوده شخصیت آینده دانش آموز به لحاظ تربیتی و آموزشی در دوره ابتدایی شکل می گیرد به همین دلیل این دوره یکی از حساس ترین مقاطع سنی دانش آموزان است.
وی گفت: در زمان حاضر حدود 23هزار نفر از دانش آموزان استان بوشهردر پایه اول ابتدایی تحصیل می کنند.
قاسمی افزود: آموزش و پرورش استان از لحاظ درصد تحقق جذب نوآموز 6ساله در پیش دبستانی ها از استان های برتر کشور است و کارشناسان باید در سال آینده نیز برنامه ای مدون برای افزایش جذب نوآموز پیش دبستانی داشته باشند.
وی یادآور شد: با توجه به 2 زبانه بودن بیشتر دانش آموزان، جذب حداکثری نوآموزان در دورزه پیش دبستان مهم است و امیدواریم این اقدام مهم در افزایش کیفیت آموزشی بیش از پیش موثر باشد.
قاسمی در باره راهبران آموزشی و پرورشی گفت: راهبران آموزشی و پرورشی بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورش هستند و در زمان حاضر بیش از 23 راهبر آموزشی در استان فعالیت دارند که با توجه به پراکندگی جمعیت روستایی و کلاس های چند پایه در استان فعالیت دارند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر، وظایف راهبران آموزشی را مهم برشمرد و اضافه کرد: باتوجه به تشکیل کلاس های چندپایه درمناطق روستایی ازمهمترین اهداف حضور راهبران در مناطق، ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در روستاها، ارتقای مهارت حرفه ای معلمان آموزش ابتدایی، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان روستایی و کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان روستایی نسبت به منطقه است.
وی گفت: راهبران آموزشی باید از علم و تخصص برخوردار و دارای مهارت های فنی، علمی و انسانی باشند و استان بوشهر با توجه به جمعیت پراکنده دانش آموز روستایی نیازمند راهبران قوی در این زمینه است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: برنامه تدبیر برای بهبود فرآیندهای مدیریتی در مدارس ابتدایی است و سعی بر آن دارد تا مدیران مدارس با تحلیل وضع موجود برنامه عملیاتی را تدوین و اجرا کنند.
قاسمی افزود: نهادینه سازی برنامه محوری در مدیریت مدرسه، تقویت فرآیند ارزیابی مستمر برنامه ها و فعالیت ها با تأکید بر خودارزیابی، بهبود سطح عملکرد مدرسه در برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات و توسعه و تقویت فرهنگ مشارکت و کارگروهی در مدرسه از دیگر اهداف اجرای این برنامه است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.