به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر عصر دوشنبه در جمع عشایر ایل قشقایی شهرستان دشتی افزود: عشایر ایل قشقایی در هشت سال دفاع مقدس نقش تعیین کننده ای در حراست از انقلاب اسلامی داشتند امروز نیز وظیفه مهم تامین بخشی از مواد غذایی جامعه را برعهده دارند.
وی اظهار داشت: در همین راستا مسئولان وظیفه تامین نیازها و رفع مشکلات معیشتی این قشر از جامعه را برعهده دارند.
صفایی بوشهری گفت: در چند سال گذشته در بخش راه های عشایری اقدامات بسیار خوبی از سوی مسئولان استان بوشهر انجام شده انتظار می رود در زمینه برطرف کردن سایر نیازها از جمله اشتغال فرزندان تحصیل کرده عشایر، تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز دامهای عشایر اقدامات لازم انجام شود.
امام جمعه بوشهر همچنین در بازدید از گلخانه های شهرستان دشتی گفت: این شهرستان در حوزه تولید محصولات خارج از فصل بعنوان قطب تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای در استان بوشهر است.
صفایی بوشهری افزود: بیشتر فرصت های اشتغال زایی در شهرستان دشتی در بخش کشاورزی است و باید مشکلات این قشر زحمت کش برطرف شود.
وی تاکید کرد: با توجه به کاهش قیمت گوجه فرنگی خارج از فصل، فراهم شدن زمینه صادرات این محصول نقش مهمی در حمایت از کشاورزان دارد.
امام جمعه بوشهر برضرورت پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره، کاهش تعرفه نرخ برق کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی در این بخش تاکید کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به وجود شهرک صنعتی در شهرستان دشتی این شهرک آمادگی سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی را دارد و مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند.
امام جمعه بوشهر افزود: با توجه به تولید 600 هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان، مسئولان وظیفه دارند با ایجاد زیرساختهای لازم در بخش صادرات و صنایع تبدیلی از این محصولات حمایت کنند.
فرماندار دشتی گفت: امسال برای حل مشکلات عشایر این شهرستان 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
عبدالله نادری افزود: این اعتبار برای بازگشایی و ترمیم راه های عشایری، تامین آب آشامیدنی و بهبود وضعیت رفاهی عشایر هزینه می شود.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.