به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی روز یکشنبه درحاشیه نشست هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بر اساس آمارها و پایش‌های صورت گرفته روند رو به رشد وضعیت بهداشتی و ارائه خدمات با کیفیت موجب افزایش رضایتمندی مردم استان بوشهر شده است.
وی اظهارداشت: با بررسی‌های به ‌عمل‌آمده در حوزه جلب رضایتمندی مردم از دریافت خدمات بهداشتی، استان بوشهر ششمین استان موفق در این زمینه است.
رئیسی ادامه داد: بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان بوشهر در سامانه پوشش همگانی سامانه یکپارچه سلامت (سیب) ثبت‌ نام ‌شده‌اند که در نوع خود بی ‌نظیر است.
وی تصریح کرد: بیش از 80 درصد از جمعیت ثبت ‌شده در سامانه سیب کمتر از یک‌ بار ویزیت شده‌اند که تنوع ویزیت ارائه‌ شده به آنان با 12 خدمت بهداشتی مختلف صورت گرفته است.
معاون بوشهری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با ارائه مراقبت‌های پیش از بارداری و بارداری به مادران آمار مرگ‌ ومیر کودکان و مادران باردار در استان بوشهر کاهش‌ یافته است.
وی افزود: برای اجرای سیستم ارجاع در کشور 12 گام تعریف‌ شده است که استان بوشهر جزو 10 استانی است که به ‌زودی نظام ارجاع در آن اجرا می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز گفت: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سراسر کشور بود و اکنون در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی، شبکه‌های بهداشت استان بوشهر به شکل صد در صد گسترش یافتند.
سعید کشمیری افزود: یکی از دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گسترش شبکه‌های بهداشت تا دوردست‌ ترین نقاط و کم برخوردارترین مناطق استان بوشهر است.
وی گفت: در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی با اجرای تفاهم‌نامه مشترک استانداری و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عمر ساختمان‌های مراکز بهداشتی از 25 به 10 سال کاهش یافت.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.