به منظور گسترش فرهنگ صلح و سازش، همایش معتمدان و ریش سفیدان آبدان در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی نوشاد رئیس دادگستری شهرستان آبدان در این همایش معتمدان و ریش سفیدان گفت:هدف از برگزاری این همایش استفاده از ظرفیت بالای ریش سفیدان و معتمدان در مناطق مختلف شهرستان است.
 
وی افزود: ریش‌سفیدان، معتمدان و متنفذان قومی و مذهبی نقش موثری در حرکت مردم به سوی کاهش آسیب‌های اجتماعی و درگیری‌های قومی و مباحث امنیتی دارند.
 
رئیس دادگستری شهرستان دیر عنوان کرد: قرار گرفتن در مسیر صلح و سازش و ارتقای فرهنگ داوری در جامعه توسط معتمدان و ریش سفیدان در جلوگیری از کج روی‌ها و ناملایمات می‌توانند نقشی تاثیر گذار داشته باشند.
 
وی افزود: امروز در دستگاه قضایی شهرستان دیر این فضا ایجاد شده است که شهروندان عزیز بدون هیچ دغدغه و نگرانی و بدون هیچ وقت قبلی در اتاق همکاران و قضات شهرستان حاضر می شوند و مشکلات خود را مطرح می‌کنند.


 c28a8f6c-aeda-4095-b563-c2147c5d309d

نوشاد ادامه داد: دستگاه قضایی شهرستان این آمادگی را نیز دارد که برای از بین بردن اختلافات خانوادگی به محله و خانه‌های مردم بیاید و مشکلات را با حضور معتمدان حل و فصل کند و امیدواریم این نشست‌ها هر سه ماه در بخش‌ها برگزار شود تا شاهد ارتباط و تعامل هرچه بهتر با مردم باشیم.

بخشدار آبدان نیز بر لزوم استفاده از ظرفیت معتمدان و ریش‌سفیدان تاکید کرد و اظهار داشت: باید فرهنگ پیشگیری از جرم با مشارکت مردم ترویج شود.
 
ابوالحسن گنخکی با اشاره به حجم مراجعات زیاد مردم به مراجع قضایی گفت: استفاده از ظرفیت معتمدین محلی می‌تواند به حل اختلافات خانوادگی و ایجاد فضای همدلی و اتحاد در جامعه کمک کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.