به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند دوشنبه شب در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر افزود: مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران استان را با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار دهند تا مرغداران هم بتوانند قیمت مرغ را به گونه‌ای که متعارف باشد پایین بیاورند و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.
گراوند اظهارداشت: این اقلام با برنامه ‌ریزی انجام شده و با همکاری جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و در شهرستان‌ها با قیمت ستاد تنظیم بازار در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی بیان کرد: با هرگونه افزایش قیمت غیر متعارف در بازار باید برخورد جدی شود و دستگاه‌های ذیربط به ویژه تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان بازرسی به صورت جدی ورود کنند.
استاندار بوشهر افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید رضایتمندی مردم را از اولویت های کاری خود قرار دهند و نباید کاری کرد که مردم آسیب ببینند.
گراوند برای کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی بر ضرورت افزایش بازرسی‌ها و گشت های مشترک در بازار تاکید کرد.
استاندار بوشهرگفت: با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید همکاری لازم را برای ذخیره سازی و توزیع میوه و سایر اقلام مصرفی مردم در ایام نوروز داشته باشند و سایر دستگاه‌های ذیربط هم نهایت همکاری را به عمل آورند.
گراوند در ارتباط با صادرات گوجه فرنگی گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی دقت و حساسیت لازم را برای صادرات محصول باکیفیت و بسته بندی مطلوب را داشته باشند تا مورد استقبال کشورهای هدف نیز قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون 280هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل از سطح 12هزار هکتار در این استان برداشت شده و تا پایان فصل این میزان به 600 هزار تن افزایش می یابد.
محمد تقی منوچهری افزود: در استان بوشهر سه مرکز فرآوری تبدیلی گوجه فرنگی وجود دارد که 15 هزار تن از محصول برداشتی در این مراکز فرآوری و به رب گوجه فرنگی تبدیل می ‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به انجام خرید توافقی محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر تاکنون 25 هزار تن محصول برای فرآوری خریداری و به استان‌های مختلف منتقل شده است.
منوچهری یادآور شد: بر اساس آمار و ارقام موجود، سال گذشته در مجموع 66 هزار تن محصول گوجه فرنگی از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.