به گزارش ایرنا، اسکندر احمدی روز شنبه در نشست و تجلیل آموزشیاران نهضت سوادآموزی این شهرستان افزود: علاوه بر فراهم شدن شرایط تحصیل در روستاها، یک مدرسه شبانه روزی با امکانات لازم در روستای چاهبردی این شهرستان وجود دارد که دانش آموزان روستاهای شهرهای همجوار نیز در آن مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از مشکلات و موانع تحصیل برای اقشار مختلف جامعه برطرف شده که به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران رژیم ستمشاهی که تعداد بی سوادان در کشور بالا و امکانات تحصیلی وجود نداشت، نیست.
وی اظهارداشت: تشکیل نهضت سوادآموزی در سال 58 به فرمان امام راحل نعمتی بزرگ بود که نصیب ملت شد و با تاسیس آن گام های اساسی در باسوادکردن جامعه برداشته شد.
مدیر آموزش وپرورش گناوه گفت: باید تلاش کنیم تا ابتدا افراد را باسواد و بعد خود آنها به فکر ارتقای سواد باشند و بصورت تخصصی ادامه دهند.
وی افزود: یک پدر و مادر باسواد می تواند مسیر زندگی فرزندان و خانواده و حتی جامعه را تغییر دهد.
احمدی گفت: در این شهرستان در دوره سوادآموزی 33 نفر، انتقال 40 نفر، دوره تحکیم 10 نفر و طرح خواندن با خانواده 93 نفر تحت پوشش قرار دارند.
مدیر آموزش و پرورش گناوه از تلاش و زحمات آموزشیاران نهضت سواد آموزی تقدیر کرد و افزود: همراهی شما در باسوادکردن افرادی که موفق به کسب سواد در مدارس روزانه نشده اند، قابل تحسین است.
در پایان این نشست از 17 آموزش یار نهضت سواد آموزی تقدیر و تجلیل شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از جمعیت 103 هزارنفری دارای 18 هزار دانش آموز است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.