به گزارش ایرنا، محمد باقر سعادت روز چهارشنبه در نشست مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در استان بوشهر با حمایت لازم و بویژه با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مناسب باید زمینه تک نرخی شدن بیکاری دراین استان فراهم شود.
وی بیان کرد: با این همه قابلیت اشتغالززایی بالا بودن نرخ بیکاری در استان بوشهر زیبنده نیست که باید بر اساس این قابلیت‌ها طرح‌های کارآفرینی و اشتغالززایی اجراِ شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: بر اساس ظرفیت‌‌های روستایی فرصت خوبی در زمینه کارآفرینی در روستاهای استان بوشهر فراهم شده که باید با استفاده از این ظرفیت گرفتاری‌های حوزه اشتغال به حداقل برسد.
سعادت تاکید کرد: در سطح روستاها انتظار می‌رود با تلاش دهیاری‌ها و بخشداران زمینه توسعه اشتغال روستایی در استان بوشهر فراهم شود.
سعادت افزود: در شرایط کنونی دهیاران خط مقدم جبهه اشتغال در سطح روستاها هستند که این مهم نقش آنها را به مراتب سنگین تر از گذشته کرده است.
وی اظهارداشت: مجموعه دولت همواره دغدغه رفع گرفتاری های مردم دارد که در این مسیر با سنگ اندازی های بسیار زیادی نیز مواجه بوده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز گفت: روستاهایی که در آنها کار و تحرک ایجاد شده هیچ وقت بیم مهاجرت و آسیب های اجتماعی در آنها وجود ندارد.
محمد امید افزود: وقتی به روستاها کم توجهی شود حاشیه نشینی همانند کمربندی انتحاری در اطراف شهرها ایجاد می شود.
وی اظهارداشت: در بسیاری از کشورها روستا محل کار و فعالیت و شهرها بیشتر به مکانی برای استراحت تبدیل شده که این رویه در کشور ما روند معکوس به خود گرفته است.
امید یادآورشد: در این راستا در قالب یک استراتژی بلند مدت سند توسعه حوزه اشتغال روستاها در دستور کار قرار گرفته تا آنها به محلی برای انجام کار و کسب درآمد تبدیل شوند.
وی در ارتباط با استان بوشهر نیز بیان کرد: نرخ روستانشینی کشور بطور میانگین 22 درصد که این شاخص در استان بوشهر اکنون 28 درصد است.
امید اضافه کرد:این افزایش نرخ روستا نشینی برای استان بوشهر یک فرصت قلمداد شده و باید از آن بخوبی استفاده شود.
وی افزود: فرصت های وابسته به دریا برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر یک ظرفیت بالقوه محسوب و باید تمرکز بیشتری بر این حوزه صورت گیرد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.