به گزارش ایرنا، محمود خدادوست روز دوشنبه در حاشیه کارگاه طب سنتی در بوشهر افزود: اگر خدمات طب سنتی ایرانی زیر پوشش بیمه‌ قرار گیرد درنتیجه خدمات ارزان‌ تری به دست مردم می ‌رسد و اقبال عمومی مردم به استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی در فضاهای آکادمیک و دانشگاهی بیشتر می‌ شود.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات وزارت بهداشت بحث تعرفه دار کردن خدمات طب سنتی ایرانی و تدوین استاندارد خدمات طب سنتی است که در زمان حاضر14خدمت طب سنتی ایرانی دارای تعرفه شده است و این یکی از پیش نیازهای خدمات طب سنتی است که به تصویب دولت رسیده و ابلاغ شده است.
مشاور وزیر و مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: در بند 12 سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایران تاکید شده است و در6 زیر بند آن به ابعاد مختلف توسعه این شاخه در بخش کشت گیاهان دارویی تا برقراری تعامل و تبادل منطقی میان طب سنتی و طب نوین برای هم‌افزایی تجربیات، روش‌های درمانی و اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه تاکید شده است.
وی تاکید کرد: در ماده 72 قانون برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت مکلف به اضافه کردن فرآورده های طبیعی و سنتی به فهرست رسمی داروهای کشور شده است و در ماده 74 بند 'چ' این قانون نیز این وزارتخانه باید خدمات تائید شده طب سنتی را در نظام سلامت ادغام و برای آموزش، پژوهش و ارائه خدمات درمانی نسبت به توسعه این مکتب طبی اقدام کند.
مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ادغام خدمات در نظام سلامت به مفهوم استفاده تلفیقی از این ظرفیت در نظام رایج سلامت کشور است به این معنی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است آموزه‌های طب سنتی ایرانی را برای همه دست‌ اندرکاران نظام سلامت آموزش و آنها را توانمند کند تا بتوانند علاوه بر ظرفیت‌های طب رایج از ظرفیت‌های طب سنتی نیز استفاده کنند.
خدادوست افزود: استفاده از ظرفیت طب سنتی دارای یک رویکرد جهانی است و همه دنیا به دنبال استفاده از ظرفیت طب سنتی در کنار طب رایج هستند زیرا قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی در طب سنتی و مکمل وجود دارد که می‌ تواند در کنار طب رایج مورداستفاده قرار گیرد.
این مقام مسئول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجامع جهانی تاکید دارند موضوعی که جزو باور مردم است و می ‌تواند به ارتقای سلامت مردم کمک کند،‌ عقلایی است که از ظرفیت موجود آن استفاده کرد و مردم کشور ما با توجه به باورهای خود اقبال خوبی نسبت به استفاده از ظرفیت موجود در زمینه طب سنتی نشان داده‌اند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.