به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز دوشنبه در کمیته برنامه ریزی طرح ایران مهارت افزود: مدرسه های دولتی، غیر انتفاعی، هیات امنایی، شاهد و نمونه در اجرای طرح ایران مهارت مشارکت می ‌کنند.
وی اظهار داشت: با اجرای طرح ایران مهارت در مدرسه های متوسطه اول و دوم، فرهنگ پشت میزنشینی از ذهن دانش‌ آموزان پاک و زمینه توسعه کارآفرینی فراهم می شود.
کرمی با بیان اینکه شهرستان دشتستان با 64 مدرسه بیشترین مشارکت را در اجرای طرح ایران مهارت در استان دارد گفت: این طرح در آینده نزدیک زمینه ‌توسعه کارآفرینی در استان بوشهر را فراهم می‌ کند.
مدیر کل آموزش و پروش استان بوشهر افزود: در مرحله نخست ثبت نام طرح ایران مهارت 547 پودمان مهارتی در بین دانش آموزان مدرسه های استان بوشهر به ثبت می رسد و در بهمن امسال کار آموزش آنها شروع می شود.
وی افزود: در طرح مشترک ایران مهارت که بین وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان آموزش فنی ‌وحرفه‌ای طراحی شده، دانش‌آموزان متناسب با شرایط منطقه‌ای وعلاقه ‌مندی خود می‌توانند از 220 استاندارد مهارتی تهیه شده استفاده و بعد از پایان دوره گواهینامه سازمان آموزش فنی ‌وحرفه‌ای دریافت کنند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: دانش آموزان در طول دوره می ‌توانند 200 تا 280 ساعت آموزش های مهارتی را در قالب طرح ایران مهارت فرا بگیرند.
عبدالمجید دوراهکی افزود: انتخاب رشته های مهارتی در طرح ایران مهارت اختیاری و بر اساس سلیقه دانش آموزان است و هیچ اجباری در انتخاب رشته نیست.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.