حمید زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در چند سال اخیر شمار زیادی از خیران، نویسندگان و هنرمندان استان بوشهر و کشور هزاران جلد کتاب به باشگاه های کتاب خوانی و ایستگاه های مطالعه در دشتی اهدا کرده اند که باعث بهبود و ترویج مطالعه و کتابخ وانی در این شهرستان شده است.
مهدی جهانبخشیان گفت: بهترین فراغت کتاب خوانی است و اگر این فراغت با جذابیت ها و نیازهای مردم مرتبط شود میزان علاقمندی مردم به کتاب و مراجعه به کتابخانه های عمومی نیز افزایش پیدا می کند.
این نویسنده طنزپرداز بوشهری افزود: معتقدم کتاب نباید در کنج قفسه کتابخانه‌های شخصی خاک بخورد، بلکه پس از استفاده باید به کتابخانه‌ها اهدا شود تا علاوه بر ترویج حرکتی فرهنگی در جامعه، باعث ارتقا و افزایش معلومات شهروندان دیگر شود.
وی افزود:‌ کتاب بهترین دوست برای تمام عرصه‌های مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است زیرا این دوست، شما را به سمت دانایی و خردورزی هدایت می‌کند.
جهانبخشان با اشاره به لزوم حرکت جامعه به سمت کتاب خوانی اضافه کرد: جامعه‌ای که آگاهی نداشته باشد در معرض انواع آسیب‌ها قرار خواهد گرفت ولی جامعه‌ای که دانا باشد می‌تواند خیلی از مشکلات را با خردورزی و آگاهی برطرف کند.
وی بیان کرد: همه ما باید به دنبال اهدای کتاب و تقویت پایه‌های فرهنگی جامعه باشیم تا فرزندانمان بتوانند از این فضا بدرستی استفاده کنند.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.