به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در آئین رونمایی از طرح چهل مسجد - چهل چراغ هدایت افزود: انقلاب اسلامی با آمدن خود مساجد را در طراز اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب قرار داد.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف قدرت کاربردی مسجد است اظهار داشت: اعتلای مسجد و رسیدن به طراز انقلاب اسلامی می تواند یک خدمت فوق العاده بزرگ به جهان تشیع، اسلام و انقلاب باشد و ارتباط مستمر با نهادهای مرتبط با مساجد می تواند این مسیر را به موفقیت، پیشرفت و تعالی نزدیک کند.
امام جمعه بوشهر گفت: مساجد همواره نقش بسیار مهمی در عرصه های اجتماعی و انقلابی گری ایفا کرده و باید با همدلی، همفکری و وحدت گرایی این فضا را دوباره احیا کرد.
سرپرست ستاد کانون های فرهنگی - هنری مساجد استان بوشهر گفت: طرح چهل مسجد - چهل چراغ هدایت از هشت دی لغایت 22 بهمن باهدف اجرای 40 پیوند و با امضای میثاق نامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می شود.
علیرضا پولاد افزود: محورها و موضوعات این طرح شامل تبیین جایگاه مسجد در پیشبرد اهداف چهار دهه انقلاب اسلامی، ایجاد شبکه هوشمند و برخط از فعالیت های به روز و بنیادین فرهنگی مساجد و کانونها، تجلیل از خانواده های شهدای مسجدی و انقلاب به منظور نهادینه شدن فرهنگ جهاد و حماسه، زمینه سازی برای حضور جوانان نخبه و تحصیل کرده برای احیا و پویا شدن سایر کارکردهای اجتماعی، علمی و فرهنگی بعنوان شعب قرارگاه فرهنگی تربیت نسل انقلاب است.
درادامه این آئین تندیس طرح چهل مسجد - چهل چراغ هدایت رونمایی و میثاق نامه مسجد طراز اسلامی به امضای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رسید.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.