به گزارش ایرنا، خورشید گزدرازی پنجشنبه شب در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با حضور وزیر کشور افزود: تعاونی های مرزی استان بوشهر برخوردار از 500 هزار عضو است که در شرایط کنونی اقتصادی باید از ظرفیت های این بخش بخوبی استفاده شود.
وی بیان کرد: یکی از مهم ترین موانع فراروی حوزه کسب و کار استان تعدد بخشنامه های دولتی است که بطور غالب نیز ناقض یکدیگر هستند.
گزدرازی ادامه داد:دراین ارتباط انتظار می رود با مشاوره گرفتن دولت ازبخش خصوصی برای آسیب شناسی بخشنامه ها قبل از صدور، اهمیت ویژه ای داده شود.
وی افزود: پس از افزایش صورت گرفته در نرخ ارز نیز واحدهای معدنی، صنعتی و تولیدی نیاز به تسهیلات سرمایه گردش دارند که براساس مشی اقتصاد مقاومتی انتظار داریم دستور ویژه در این ارتباط صادر شود.
گزدرازی با اشاره به نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر اظهار داشت: برگزاری منظم این نشست ها نشان از همگامی و هم صدایی دستگاه های دولتی با بخش خصوصی استان بوشهر است که تاکنون نیز دستاوردهای قابل توجهی در عرصه های ملی و بین المللی به ارمغان آورده است.
وی بیان کرد: اعزام هیات تجاری استان بوشهر به قطر، تخفیف ویژه هزینه های بندری به شرکت ها و شناورهای ایرانی در بندر الروئیس قطر، توافق تاسیس شرکت کشتیرانی و حمل و نقل دریایی با قطر، کاهش نرخ سوخت شناورها، پذیرش ثبت سفارش در مرکز استان، برگزاری نمایشگاه، میز و جشنواره ملی خرما برای بهینه سازی صادرات، کاهش نرخ خدمات عوارض بندری از جمله اقدام هایی است که در قالب مصوبه های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر حاصل شده است.
گزدرازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حدود 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید می شود که بر اساس بررسی های صورت گرفته این میزان تولید بسیار فراتر از نیاز بازارهای داخلی است.
وی یادآور شد: در ارتباط نیاز است تدابیر برای صادرات گوجه مازاد کشاورزان فراهم شود تا از متضرر شدن آنها جلوگیری شود.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر اظهار داشت: با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه و ویژگی ها و مزیت های برجسته استان بوشهر و شرایط خاص این استان مرزی اختیارات خاص و ویژه ای به استاندار بوشهر تفویض شود.
وی تاکید کرد: تحقق این مهم نتیجه اصلی آن تمرکز زدایی از مرکز برای تسهیل سازی امور بخش خصوصی و رونق دو چندان فعالیت های این بخش است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.