به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری روز پنجشنبه در نشست فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با حضور وزیر کشور افزود: در مجموع جایگاه بودجه ای نیز ، بوشهر در بین 10 استان نخست کشور است که این مهم در سایه مسئولان و بویژه نمایندگان استان بوشهر محقق شده است.
وی بیان کرد: میزان بودجه قابل توجه اختصاص یافته به بوشهر برای سال 98 در کنار وحدت، یکپارچگی و همدلی مسئولان استان بوشهر نوید بخش پیشرفت و توسعه روزافزون این استان است.
خدری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی نیز گفت: استان بوشهر بالاترین و بیشترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد که باید زمینه شکوفایی این ظرفیت ها بخوبی محقق شود.
وی تاکید کرد: در ارتباط اقتصاد مقاومتی نباید نسخه مشترک برای کل کشور پیچیده شود زیرا هر استان ظرفیت هایی متفاوت و خاص خود را دارند.
نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ترین اصل جذب سرمایه‌گذار و تسهیل گری برای ترغیب و تشویق آنان است که باید مدیران و مسئولان به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به توسعه نامتوازن صورت گرفته در استان بوشهر اظهار داشت: با وجود توسعه خوب صنعتی جنوب استان بوشهر در شمال این استان تاکنون این مهم محقق نشده که با هدف ایجاد فرصت های شغلی این مهم باید بطور جد در دستور کار قرار گیرد.
خدری تاکید کرد: انتظار است با راه اندازی منطقه ویژه شمالی به توسعه و رشد همه جانبه استان بوشهر کمک شود.
وی گفت: با وجود صنعت نفت در حوزه شمال استان اما نرخ بیکاری شهرستان دیلم فراتر از 20 درصد است که باید برای آن چاره اندیشی شود.
خدری افزود: در این ارتباط با وجود ظرفیت خوب رودخانه‌ها در شمال استان می توان اجرا با طرح های آبخیزداری شرایط این اقلیم را تغییر داد.
وی در ارتباط با سد چمشیر نیز گفت: در مصوبه هیات دولت در مطالعات سد چم شیر نیز 600 میلیون متر مکعب حقابه به استان بوشهر داده بودند که زیرساخت ها نیز براساس همین مطالعات انجام شده ولی در اتفاقی ناگهانی این میزان به یک دهم تقلیل پیدا کرده است.
خدری در ارتباط با جزیره خارگ نیز گفت: مردم صبور جزیره خارگ چشم انتظار وعده وزارت کشور برای تسهیل در صدور کارت تردد برای ورود و خروج هستند که در این ارتباط انتظار داریم راهکار مناسبی لحاظ شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.