به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر در حضور وزیر کشور افزود: هجوم استکبار به جغرافیای هدف دشمن در قالب سه استراتژی جنگ سخت، جنگ نیابتی در قالب ایجاد ناامنی های ملی اجتماعی و تهاجم نرم است که آمریکا پس از شکست در 2 استراتژی نخست رو به تهاجم نرم اقتصادی آورده است.
وی بیان کرد: تهاجم نرم عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علم و فناوری دارد که ایران اکنون با تهاجم نرم اقتصادی دشمن مواجه است.
صفایی بوشهری اظهارداشت: این تهاجم بدین منزله است که آمریکا در تمام تهاجم های قبلی خود علیه جمهوری اسلامی در قالب جنگ های سخت و نیابتی با شکست مواجه شده است.
امام جمعه بوشهر گفت: ناکارآمدی تهاجم های آمریکا علیه ایران که منجر به رها شدن آخرین تیر آنها شده بخوبی پیروزهای انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته را نمایان ساخته است.
صفایی بوشهری یادآورشد: تمام حوزه اقتصاد دانش بنیان است از این رو باید خط مقاومت اقتصادی براساس دانش، دانایی، مدیریت جهادی، نظارت کارآمد و باز تولید پروژه های شکل گیرد.
وی افزود: در این ارتباط بهترین شیوه تمرکز برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد توجه جدی قرار دارد.
صفایی بوشهری تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نه تنها مقاومت در برابر تهاجم اقتصادی بلکه ابزاری برای توانمندسازی اقتصاد ملی و پیشرفت براساس اقتصاد درون گراست.
وی ادامه داد: چند چیز در مهندسی اقتصاد مهم محسوب شده که یکی از آنها اقتصاد جغرافیای کرانه ای است.
صفایی بوشهری یادآورشد: اقتصاد کرانه ای بخاطر شرایط و ظرفیت های رشد ناخالص و افزایش سرانه ثروت های ملی و منطقه ای در طول تاریخ همواره مورد توجه جدی تورسین های اقتصادی قرار دارد.
وی افزود: باتوجه به فراهم بودن ظرفیت اقتصاد کرانه ای در شمال و جنوب کشور باید به مراتب بهره برداری بیشتری از آن صورت گیرد.
صفایی بوشهری ادامه داد: اقتصاد کرانه ای استان بوشهر نیز نشان می دهد در استان باید حول اقتصاد دریا پایه به ظرفیت های درون دریا، کرانه و پسکرانه توجه ویژه شود.
وی تاکید کرد: در این راستا باید برنامه 50 ساله مبنی بر بازه های زمانی کوتاه، میان و بلند مدت طراحی شود.
صفایی بوشهری یادآورشد: استان بوشهر در تولید ناخالص ملی ثروت و درآمد برای مملکت فوق العاده مهم است که باید در این راستا توازن لازم بین درآمد تولیدی استان و سهم آن از اعتبارات کشور ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه استان بوشهر از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی الگوی تنظیم سند اقتصاد دانش بنیان ایران انتخاب شده اظهارداشت: این سند که نشان از ظرفیت های فراوان استان است اکنون ویراست چهاردهم خود را تجربه کرده است.
صفایی بوشهری گفت: این استان همچنین به عنوان منطقه ویژه علمی و فناوری کشور در سازمان ملل مطرح و مورد پشتیبانی است.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.