به گزارش ایرنا، بابک دین پرست روز پنجشنبه در نشست شورای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: در سال جاری همچنین 336 واحد تولیدی موفق به کسب 912 میلیارد تومان از سهم 10 هزار میلیارد تومانی برای طرح بازسازی و نوسازی شدند.
وی یادآورشد: یکی از برنامه های مهم دولت در سال جاری طرح رونق تولید است که 30 هزار میلیارد تومان برای این امر اختصاص پیدا کرده است.
دین پرست اظهارداشت: استان بوشهر نیز با سهم تخصیصی 200 میلیار تومانی از طرح رونق تولید 6 پرونده با مبلغ 36 میلیارد تومان پرداختی داشته که این میزان 18 درصد سهم تخصیصی استان و 2 درصد فراتر از میانگین کشوری است.
وی گفت: این استان در بخش بازسازی و نوسازی نیز 15 پرونده با مبلغ پنج میلیارد تومان پرداختی داشته که دلیل عمده عدم استقبال متقاضیان برای دریافت این تسهیلات همزمانی آن با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی است که سود آن 6 درصدی بوده است.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اظهارداشت: نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال نیز براساس اعلام مرکز آمار از 11.5 سال 96 به 12.2 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی یادآورشد: نرخ بیکاری استان بوشهر نیز در تابستان سال 96 با یک درصد افزایش به 11 درصد رسیده ولی کماکان از میانگین کشوری پایین تر است.
دین پرست افزود: در این راستا با هدف بررسی وضعیت اشتغال کشور نشستی بزودی با حضور پنج استاندار استان های دارای بالاترین نرخ بیکاری و پنج استاندار استان های دارای کمترین نرخ بیکاری و همچنین 2 استانداری که در طول پنج سال فعالیت دولت شاهد بیشترین و کمترین میزان نرخ بیکاری بودند برگزار می شود.
وی یادآورشد: در این نشست دلایل موفقیت و عدم موفقیت استان در موضوع کاهش و افزایش نرخ بیکاری مورد بررسی قرار می گیرد.
دین پرست ادامه داد: در ارتباط با طرح های اشتغالزایی طرح های اشتغال فراگیر، رونق تولید، توسعه مشاغل خانگی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی به عنوان رویکردهای جدی دولت است.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اظهارداشت: در طرح اشتغالزایی روستایی 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه به تایید رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
دین پرست افزود: از این میزان اعتبار سهم دولت در مرحله اول و دوم 750 میلیون دلار پرداخت شده که با دلار چهار هزار تومانی چیزی معادل سه هزار میلیارد تومان است.
وی گفت: از سوی چهار موسسه بانکی و اعتباری نیز مقرر شد سه هزار میلیارد تومان تخصیص یابد که با این تخصیص میزان پرداختی های نوبت اول و دوم مجموع پرداختی ها در قالب طرح اشتغالزایی روستایی به 6 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
دین پرست اضافه کرد: 15 درصد از مرحله سوم سهم اعتبارت طرح اشتغال روستایی نیز بزودی در اختیار موسسه های مالی برای پرداخت به متقاضیان قرار می گیرد.
وی یادآورشد: براساس آخرین آمار دریافتی سامانه طرح اشتغال روستایی 6 هزار و 477 میلیارد تومان انعقاد قرارداد و ایجاد تعهد شده است.
دین پرست اظهارداشت: از این میزان مبلغ پنج هزار و 650 میلیارد تومان در سطح کشور پرداخت شده که 47 درصد کل مبلغ طرح اشتغال روستایی است.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.